Micro-materials per aprendre a fer ciència
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Micro-materials per aprendre a fer ciènciaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Vicedo Jover, Begonya; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalFecha de publicación
2017-07-03Editor
Universitat Jaume IResumen
La societat necessita una millora en l’educació científica, procés anomenat freqüentment alfabetització científica, i la manera idònia d’aprendre ciència és fer ciència. Al present Treball Final de Màster, es proposen ... [+]
La societat necessita una millora en l’educació científica, procés anomenat freqüentment alfabetització científica, i la manera idònia d’aprendre ciència és fer ciència. Al present Treball Final de Màster, es proposen una sèrie de materials didàctics dins de l’àmbit de la Biologia, més concretament tractant la Microbiologia, seguint aquesta visió constructivista del procés d’aprenentatge-ensenyament. El primer material presentat és un Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), que fomenta la creativitat i autonomia de l’alumnat, ja que haurà de donar resposta a una pregunta amb un pla d’acció detallat, sempre amb el professorat com a guia. Aquesta primera activitat servirà com a guió per desenvolupar una pràctica de laboratori, segon material proposat, on l’alumnat aprendrà a treballar al laboratori seguint el mètode científic. Per últim, es presenta un material molt complet: un debat amb la utilització de la Wiki com a suport per recollir els arguments, on es reforçarà l’expressió oral en públic i l’ús de les TIC. A més d’aquesta proposta, es realitza una avaluació de l’aplicació dels materials didàctics, arribant a uns resultats molt positius tant pel que fa a l’assoliment d’objectius i competències com de la valoració de les metodologies emprades per part de l’alumnat. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi.: SAP139. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess