dc.contributor.author | Villalba Soriano, Laura | |
dc.contributor.other | Grandío Botella, Antonio | |
dc.contributor.other | Administració d'Empreses i Màrqueting | |
dc.date.accessioned | 2017-11-15T16:50:52Z | |
dc.date.available | 2017-11-15T16:50:52Z | |
dc.date.issued | 2017-07-18 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/170103 | |
dc.description | Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP229. Curs acadèmic 2016/2017 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball proposa una reflexió al voltant de la necessitat d’impulsar propostes d’acció per a millorar la sostenibilitat a les organitzacions amb la finalitat d’afavorir la sensibilització i el creixement emocional dels seus participants així com també la inclusió social. Els objectius que plantegem s’entenen des d’una visió holística de l’educació i de l’ésser humà i miren a l’horitzó de sembrar i despertar la curiositat, consciència ecològica i responsabilitat necessària amb alumnat, professorat i professionals d’organitzacions. Per això, van encaminats a donar a conèixer la infinitat de possibilitats no únicament per a la millora personal sinó també per a la millora educativa i professional amb una nova mirada plena d’optimisme. Perquè vivim a una societat en revolució constant i cal repensar cooperativament les pràctiques organitzatives així com les diverses maneres possibles educatives per a transformar-les a la vegada que facilitem un camí de creixement personal i social. En paraules d’Enrique Pichon-Rivière: “En temps d’incertesa i desesperança, és imprescindible gestar projectes col·lectius des d’on planificar l’esperança junt amb altres”. La proposta d’acció que fem es fonamenta en el model de l’Ecologia Emocional i els àmbits on focalitza l’atenció són els espais, les energies, els vincles i el clima emocional. El camí de creixement que proposem consta de tres parades; la primera parada per a redescobrir-nos, la segona parada per endinsar-nos en el món de l’ecologia emocional i la tercera parada per co-crear sinèrgies ecològiques, emocionals e inclusives amb organitzacions.
Creiem en una consciència sistèmica i per això analitzem com estan afectant els canvis socials a l’educació i a les organitzacions. Així doncs, centrem la nostra atenció en les necessitats socials actuals i proposem una fonamentació teòrica que dóna a conèixer innovacions com són l’educació emocional, l’ecologia emocional, les organitzacions que aprenen i les que construeixen benestar. Considerem que les organitzacions requereixen amb urgència una gestió dels seus intangibles així com que la societat i l’educació actual necessiten comprometre’s d’una manera molt més ètica i emocional per afavorir entorns molt més saludables i lliures de tòxics.
Tanmateix, l’educació ha d’afavorir el sentit crític i la confiança en les utopies que encara són possibles malgrat totes les problemàtiques i crisis actuals que sabem que existeixen i que en el fons sabem que tenen un fort substrat emocional. Com que un dels grans reptes de l’educació i de les organitzacions en la era digital actual és acostar-se més a l’essència d’allò que ens fa humans, defensem que cal despertar eixe sentit i donar una atenció especial a les emocions i als valors que fan que les persones s’impliquen autènticament i es comprometen a aportar el millor redescobrint-se contínuament. Tot això requereix canviar les dinàmiques educatives i organitzatives valorant i practicant molt més l’ètica que la moral i desfent creences limitadores que més que crear, destrueixen l’autèntic sentit, la visió i missió d’allò que es vol acomplir. Com a conclusió destaquem que aquest projecte proposa unes accions innovadores e inclusives, amb un enfocament molt horitzontal i creatiu, que faciliten el creixement emocional i que poden ser destinades tant a professorat, a alumnat, familiars, persones que dirigeixen equips a organitzacions i a professionals de qualsevol àmbit, especialment si es treballa amb i per a les persones. | ca_CA |
dc.format.extent | 104 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | sostenibilitat | ca_CA |
dc.subject | consciència | ca_CA |
dc.subject | responsabilitat | ca_CA |
dc.subject | canvi | ca_CA |
dc.subject | educació i ecologia emocional | ca_CA |
dc.subject | ètica | ca_CA |
dc.subject | revolució | ca_CA |
dc.subject | gestió intangibles | ca_CA |
dc.subject | organitzacions emocionalment ecològiques | ca_CA |
dc.title | Aprendre'ns i desaprendre'ns millor per a co-crear Organitzacions Emocionalment Ecològiques | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |