Aprenentatge del llenguatge musical mitjançant la participació activa de l’ alumnat en el procés de creació d’una peça musical
Impacte
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Aprenentatge del llenguatge musical mitjançant la participació activa de l’ alumnat en el procés de creació d’una peça musicalTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Peñalver Vilar, José María; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017Editor
Universitat Jaume IResum
El present treball conclou amb els estudis del grau en mestre/a d’educació primària. S’engloba dins
del departament d’Educació-Àrea de música de la Universitat Jaume I, pertany a la modalitat GMP
professionalitzador. ... [+]
El present treball conclou amb els estudis del grau en mestre/a d’educació primària. S’engloba dins
del departament d’Educació-Àrea de música de la Universitat Jaume I, pertany a la modalitat GMP
professionalitzador. Ha estat dirigit per el doctor José Maria Peñalver Vilar i tutoritzat per Francisco
León Bioque (mestre de música). S’ha portat a terme amb els dos grups “A” i “B” de l’alumnat de 4t
curs de Primària del CEIP L’Hereu de Borriol (Castelló de la Plana).
Els objectius principals del treball han sigut: desenvolupar la creativitat musical per mitjà de la
improvisació i utilitzar el llenguatge musical d’una manera significativa per tal de plasmar les idees
creades. El projecte ha estat basat en la utilització de materials inspirats en els que empra la
metodologia TEACCH (Treatment and Education of Autístic related Communication Handicapped
Children). La finalitat d’utilitzar aquest material no ha sigut altra que organitzar i estructurar
l’ensenyament mitjançant l’estimulació visual. Totes les activitats han estat construïdes a partir de
l’assignació d’un color per a cada grau d’una tonalitat. La participació activa dels alumnes ha estat
enfocada des d’una doble vessant: una part de creació basada en improvisacions i l’altra part basada
en la transcripció d’aquestes.
Hem intentat que els alumnes gaudeixin del procés de creació d’una peça musical d’una manera
lúdica i motivadora i hem volgut fomentar la normalització de l’ús del llenguatge musical no només
des del punt de vista de la lectura sinó també de l’escriptura. Per al desenvolupament del nostre
treball hem escollit estructures com el Blues i estils musicals actuals com el Reggae donades les
seues peculiaritats musicals. No obstant, volem destacar la versatilitat del projecte ja que aquesta
metodologia també funciona amb altres estils musicals. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess