Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMeseguer Fabregat, Fátima
dc.contributor.authorMeseguer Fabregat, Fernando
dc.contributor.otherPeñalver Vilar, José María
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2017-10-25T09:25:00Z
dc.date.available2017-10-25T09:25:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/169541
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017ca_CA
dc.description.abstractEl present treball conclou amb els estudis del grau en mestre/a d’educació primària. S’engloba dins del departament d’Educació-Àrea de música de la Universitat Jaume I, pertany a la modalitat GMP professionalitzador. Ha estat dirigit per el doctor José Maria Peñalver Vilar i tutoritzat per Francisco León Bioque (mestre de música). S’ha portat a terme amb els dos grups “A” i “B” de l’alumnat de 4t curs de Primària del CEIP L’Hereu de Borriol (Castelló de la Plana). Els objectius principals del treball han sigut: desenvolupar la creativitat musical per mitjà de la improvisació i utilitzar el llenguatge musical d’una manera significativa per tal de plasmar les idees creades. El projecte ha estat basat en la utilització de materials inspirats en els que empra la metodologia TEACCH (Treatment and Education of Autístic related Communication Handicapped Children). La finalitat d’utilitzar aquest material no ha sigut altra que organitzar i estructurar l’ensenyament mitjançant l’estimulació visual. Totes les activitats han estat construïdes a partir de l’assignació d’un color per a cada grau d’una tonalitat. La participació activa dels alumnes ha estat enfocada des d’una doble vessant: una part de creació basada en improvisacions i l’altra part basada en la transcripció d’aquestes. Hem intentat que els alumnes gaudeixin del procés de creació d’una peça musical d’una manera lúdica i motivadora i hem volgut fomentar la normalització de l’ús del llenguatge musical no només des del punt de vista de la lectura sinó també de l’escriptura. Per al desenvolupament del nostre treball hem escollit estructures com el Blues i estils musicals actuals com el Reggae donades les seues peculiaritats musicals. No obstant, volem destacar la versatilitat del projecte ja que aquesta metodologia també funciona amb altres estils musicals.ca_CA
dc.format.extent31 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjecteducació primàriaca_CA
dc.subjectmetodologia activaca_CA
dc.subjectdidàctica de la músicaca_CA
dc.subjectllenguatge musicalca_CA
dc.subjectcreativitatca_CA
dc.titleAprenentatge del llenguatge musical mitjançant la participació activa de l’ alumnat en el procés de creació d’una peça musicalca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem