Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorIborra Mondéjar, Vicent-Juli
dc.date.accessioned2017-10-04T07:19:39Z
dc.date.available2017-10-04T07:19:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationIBORRA MONDÉJAR, Vicent-Juli. La Cultura Maker i el disseny d’objectes a escala local. Aplicacions a les escoles d’Art i Superiors de Disseny. Fòrum de recerca, 2014, núm. 19, p. 625-641.ca_CA
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/169212
dc.descriptionXIX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2014)ca_CA
dc.description.abstractL'aparició de noves ferramentes tecnològiques ha donat llum a una sèrie de subcultures que promouen la producció de caràcter DIY (Do It Yourself, fes-t'ho tu mateix), la forma de produir ve condicionada per com els usuaris utilitzen la tecnologia. A això sumem les tendències empresarials que afavoreixen la comunicació entre usuaris, fomentant el flux d'imatges, idees i relats, mitjançant els múltiples canals de les xarxes socials. La Xarxa com a mitjà de promoció de l’activitat realitzada pels grups d'usuaris suposa un punt d’estudi de partida. En general, hi ha un nombre d'activitats característiques que defineixen allò que fan les associacions grupals. Si bé una anàlisi superficial ens portaria a definir les activitats grupals com de pur col·leccionisme -de consoles, ordinadors i videojocs d'una determinada plataforma, gènere, col·leccionisme de cromos- el friquisme grupal ens proporciona de vegades la sorpresa d'activitats productives de caràcter específic, és el cas del moviment Maker. El moviment dels makers, literalment traduït com "persones que fan coses" està suposant una revolució per a l'aprenentatge tecnològic i creatiu arreu del món i té moltes aplicacions interessants per al món de l'educació. El moviment crea versions assequibles o fins i tot lliures d'invents, i a més comparteix idees en línia per a crear una comunitat de col·laboradors i solucionadors a nivell mundial. La cultura Maker ha atret l'interès dels educadors i en el cas dels Estats Units fins i tot dels polítics, preocupats pel desinterès dels estudiants per temes de ciència i tecnologia. De la mateixa manera, els professors d’arts plàstiques i disseny poden aplicar la filosofia Maker i estimular amb ella els futurs artistes i dissenyadors. Incorporant a l'aula els recursos dels makers, els professors poden renovar i millorar les pràctiques a les escoles i així, involucrar-hi estudiants de totes les especialitats.ca_CA
dc.format.extent17 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca, 2014, núm. 19ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectimpressió 3Dca_CA
dc.subjectArduinoca_CA
dc.subjectFab Labsca_CA
dc.subjectrobòticaca_CA
dc.subjectpapercraftca_CA
dc.subjectfrikica_CA
dc.subjectvideojocsca_CA
dc.subjectescultura i dissenyca_CA
dc.subjectMakersca_CA
dc.subject3D printingca_CA
dc.subjectroboticsca_CA
dc.subjectvideo gamesca_CA
dc.subjectsculpture and designca_CA
dc.titleLa Cultura Maker i el disseny d’objectes a escala local. Aplicacions a les escoles d’Art i Superiors de Dissenyca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2014.19.39
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/