Intervenció en Teoria de la Ment d’Alt Nivell. Més enllà de “Sally i Anne” Anàlisi d’un cas
Ver/ Abrir
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Garcia-Molina, Irene; Clemente Estevan, Rosa Ana; Andrés-Roqueta, Clara
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/169091
REVISTESMetadatos
Título
Intervenció en Teoria de la Ment d’Alt Nivell. Més enllà de “Sally i Anne” Anàlisi d’un casFecha de publicación
2014Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
GARCIA-MOLINA, Irene; CLEMENTE ESTEVAN, Rosa Ana; ANDRÉS-ROQUETA, Clara. Intervenció en Teoria de la Ment d’Alt Nivell. Més enllà de “Sally i Anne” Anàlisi d’un cas. Fòrum de recerca, 2014, núm. 19, p. 481-489.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Resumen
Les habilitats mentalistes s’adquireixen de forma progressiva; així
doncs, existeixen diferents nivells dintre de la Teoria de la Ment (ToM),
diferents esglaons per a assolir l’adequada lectura de la ment aliena. ... [+]
Les habilitats mentalistes s’adquireixen de forma progressiva; així
doncs, existeixen diferents nivells dintre de la Teoria de la Ment (ToM),
diferents esglaons per a assolir l’adequada lectura de la ment aliena. Però,
no s’hi troba gran varietat en la intervenció amb tasques de nivell alt. És
per açò que, l’objectiu principal d’aquest treball és esbossar unes
pinzellades del que vindrà a ser un llibre més ampli d’activitats
d’intervenció en les habilitats requerides per resoldre tasques de ToM d’Alt
Nivell, com ara: ironies, ficades de pota i històries morals. Pensades
aquestes perquè les resolguin nens i nenes d’entre 8 i 15 anys, no tan sols
dintre del Trastorn de l’Espectre Autista de gravetat lleu o moderada, sinó
també per a aquells que vulguin realitzar un entrenament en llenguatge de
referència mental d’alt nivell, com ara nens amb retard de llenguatge,
hipoacusia, o problemes pragmàtics, com ara el nou diagnòstic de: social
(pragmatic) communication disorder (SCD) al DSM-5.
Les històries han sigut administrades a una nena de 6 anys sense cap
problemàtica en cap àrea del llenguatge (forma, contingut, ús). Les seves
respostes van ser anotades i gravades, i es presenten a continuació per tal
de donar validesa a un projecte futur necessari en aquest àmbit.
Els resultats mostren que l’enteniment de totes les tasques ha sigut bo
i que per tant, el present material ha passat una primera fase per tal de que
en un temps pugui utilitzar-se per a la intervenció d’aquells nens i nenes
que així ho necessitin. [-]
Descripción
XIX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2014)
Publicado en
Fòrum de recerca, 2014, núm. 19Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess