Estudi pilot sobre les diferències de la memòria en l’edat realitzat amb estudiants de psicopedagogia i de la Universitat per a Majors de l’UJI
Ver/ Abrir
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Sanahuja Ribés, Aida; Garcia-Molina, Irene; Romero Gonell, Sara; Sanz Ávila, Verónica
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/169091
REVISTESMetadatos
Título
Estudi pilot sobre les diferències de la memòria en l’edat realitzat amb estudiants de psicopedagogia i de la Universitat per a Majors de l’UJIFecha de publicación
2014Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
SANAHUJA RIBÉS, Aida, et al. Estudi pilot sobre les diferències de la memòria en l’edat realitzat amb estudiants de psicopedagogia i de la Universitat per a Majors de l’UJI. Fòrum de recerca, 2014, núm. 19, p. 451-464.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleResumen
La memòria és una facultat dels organismes humans per recuperar
informació prèviament emmagatzemada a partir de les dades de
l'experiència. Aquesta capacitat de tenir records es veu possibilitada a
partir de la ... [+]
La memòria és una facultat dels organismes humans per recuperar
informació prèviament emmagatzemada a partir de les dades de
l'experiència. Aquesta capacitat de tenir records es veu possibilitada a
partir de la sinapsi neuronal i la interconnexió entre diverses àrees
cerebrals. En general, els models estructurals (Atkinson i Shifgrin, 1968),
ens informen de tres tipus de memòria com: la memòria sensorial, la de
curt termini i la de llarg termini. Però ben bé, estudis recents informen que
la memòria és un procés unitari.
L’objectiu d’aquest estudi és analitzar els factors que afecten a la
memòria al llarg del desenvolupament. Més en concret, com la memòria
pot sofrir modificacions en l’edat. Les dades que analitzem es centren en
dos grups de població: joves entre 20 i 30 anys (estudiants de
psicopedagogia), i majors de 55 a 65 anys (estudiants de la Universitat per
a majors), tots estudiants de la Universitat Jaume I, de Castelló.
Hem utilitzat la prova estandarditzada “Memoria visual de rostros”, en
la qual es presenta al subjecte una sèrie de rostres amb dades referides a
cada persona (nom, cognoms, professió i ciutat) i es mesura la quantitat
d’estímuls que recorden.
Els resultats evidencien una clara diferència entre els grups
participants. Constatant d’aquesta forma, que els joves han aconseguit una
puntuació més prominent que la població de majors. [-]
Descripción
XIX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2014)
Publicado en
Fòrum de recerca, 2014, núm. 19Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess