Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorVellón Lahoz, Francisco Javier
dc.date.accessioned2017-06-21T10:56:03Z
dc.date.available2017-06-21T10:56:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationVELLÓN LAHOZ, Javier. El currículum ocult en els manuals de llengua i literatura. El personatge literari com a símptoma. Anuari de l'Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2017, no 28, p. 67-82.ca_CA
dc.identifier.issn1130-4235
dc.identifier.issn2340-4787
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/168064
dc.description.abstractL’article analitza els llibres de text de Llengua i Literatura de secundària. Concretament, se centra en el bloc d’història de la literatura de 3r d’ESO. L’objectiu és estudiar el currículum ocult en qüestions d’índole sexista. Per a això, es deté en el tractament en les esmentades obres de les qüestions següents: els gèneres amb protagonisme femení (la lírica popular) i dirigits a un públic femení (novel·la sentimental); el contrast entre personatges femenins i masculins a partir d’obres com La Celestina i El Quijote; la presència en els manuals de la misogínia com a tema molt arrelat en la tradició cultural i de l’organització patriarcal de la família a partir del tema de l’honor i de l’honra. La finalitat última de l’article, per tant, és reflexionar i fer propostes a l’entorn del cànon literari escolarca_CA
dc.description.abstractEl artículo analiza los libros de texto de Lengua y Literatura de secundaria. Concretamente se centra en el bloque de historia de la literatura de 3º de ESO. El objetivo es estudiar el currículo oculto en cuestiones de índole sexista. Para ello, se detiene en el tratamiento en las citadas obras de las cuestiones siguientes: los géneros con protagonismo femenino (la lírica popular) y dirigidos a un público femenino (novela sentimental); el contraste entre personajes femeninos y masculinos a partir de obras como La Celestina y el Quijote; la presencia en los manuales de la misoginia como tema muy arraigado en la tradición cultural y de la organización patriarcal de la familia a partir del tema del honor y de la honra. La finalidad última del artículo, por tanto, es reflexionar y hacer propuestas en torno al canon literario escolar.ca_CA
dc.description.abstractCet article analyse les manuels de Langue et Littérature de secondaire. Il est axé concrètement sur l’aire d’histoire de la littérature de 3ème ESO. L’objectif est d’étudier le programme caché dans des points de nature sexiste. C’est pourquoi il vise le traitement dans ces ouvrages des questions suivantes : les genres avec rôle principal féminin (la lyrique populaire) et adressés à un public féminin (roman sentimental) ; le contraste entre personnages féminins et masculins à partir d’ouvrages tels que La Celestina et Don Quijote; la présence dans ces manuels de la misogynie en tant que sujet très enraciné dans la tradition culturelle, ainsi que de l’organisation patriarcale de la famille à partir du sujet de l’honneur. L’objectif ultime de cet article est, donc, de réflechir et de présenter des propositions concernant le canon llittéraire scolaire.ca_CA
dc.description.abstractThe article analyzes the school textbooks of Language and Literature of secondary. Concretely it centres on the area of history of the literature of 3º ESO. The aim is to study the secret curriculum in questions of sexist nature. For it, it focuses on the treatment in the mentioned works of the following questions: the genres with feminine protagonism (the popular poetry) and adressed the feminine public (sentimental novel); the contrast between feminine and masculine prominent figures from works like La Celestina and Don Quijote; the presence in the manuals of the misogyny, as topic very established in the cultural tradition, and of the patriarchal organization of the family from the topic of the honor and the honra. The last purpose of the article, therefore, is to think and to do offers concerning the literary school canon.ca_CA
dc.format.extent16 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherAgrupació Borrianenca de Culturaca_CA
dc.relation.isPartOfAnuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística, 2017, núm. 28ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectdidàctica de la literaturaca_CA
dc.subjectcurrículum ocultca_CA
dc.subjectcànon literari escolarca_CA
dc.subjecthistòria de la literaturaca_CA
dc.subjectsexismeca_CA
dc.subjectdidáctica de la literaturaca_CA
dc.subjectcurrículo ocultoca_CA
dc.subjectcanon literario escolarca_CA
dc.subjecthistoria de la literaturaca_CA
dc.subjectsexismoca_CA
dc.subjectdidactique de la littératureca_CA
dc.subjectprogramme cachéca_CA
dc.subjectcanon littéraire scolaireca_CA
dc.subjecthistoire de la littératureca_CA
dc.subjectsexismeca_CA
dc.subjectdidactis of literatureca_CA
dc.subjectsecret curriculumca_CA
dc.subjectliterary school canonca_CA
dc.subjecthistory of literatureca_CA
dc.subjectsexismsca_CA
dc.titleEl currículum ocult en els manuals de llengua i literatura. El personatge literari com a símptomaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/Anuari.2017.28.7
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

  • Any 2017 - Núm. XXVIII [10]
    Literatura i ensenyament de llengües. Propostes, escriptors i contextos minoritaris o transfronterers

Mostrar el registro sencillo del ítem