Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Aproximació a un ensenyament de la literatura (nord) catalana: l’oralitat en Jordi Pere Cerdà
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
Aquest article té l’objectiu de mostrar l’interès del discurs oral en la trajectòria biogràfica
i l’obra del poeta, dramaturg i novel·lista de l’Alta Cerdanya Jordi Pere Cerdà (1920-2011).
L’estudi d’aquest component ...
«La Trilogia de València» de Joan Francesc Mira: una aproximació geogràfica a la literatura i l’oralitat
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
La producció novel·lística de Joan Francesc Mira (València, 1939) compta amb un
element comú: la construcció de la identitat a través dels espais; l’autor aprofita l’espai urbà per dibuixar un mapa dels llocs que considera ...
El currículum ocult en els manuals de llengua i literatura. El personatge literari com a símptoma
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
L’article analitza els llibres de text de Llengua i Literatura de secundària. Concretament,
se centra en el bloc d’història de la literatura de 3r d’ESO. L’objectiu és estudiar el
currículum ocult en qüestions d’índole ...
Literatura i ensenyament de llengües. Propostes, escriptors i contextos minoritaris o transfronterers
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
El repte de l’ensenyament de la literatura espanyola al Brasil: algunes propostes per a docents dedicats
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
En aquest text pretenem acostar-nos a la situació actual de l’ensenyament de la llengua i
de la literatura espanyola al Brasil. Posarem especial atenció a l’ensenyament de la literatura
espanyola, i presentarem algunes ...
Escenaris de la violència colonial en la novel·la moçambiquesa: el cas de As visitas do Dr. Valdez, de João Paulo Borges Coelho
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
A partir de la novel·la As Visitas do Dr. Valdez, de João Paulo Borges Coelho, aquest
article té com a objectiu identificar les equivalències simbòliques entre discurs i barbàrie
ritualitzada per a oferir –per al context ...
Cantant des de la mateixa partitura: un enfocament holístic a les llengües modernes i als Estudis Culturals
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
Aquest article es planteja els beneficis d’un enfocament holístic de l’aprenentatge.
L’ampli compromís dels Estudis Culturals se sol entendre en ensenyament de llengües
com una dependència exclusiva cap a la literatura. ...
Personatge i emocions en la pràctica teatral a l’aula
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
Aquest article tracta de les emocions des del treball en l’aula de teatre d’un institut.
Les darreres teories de comunicació, fonamentades en les neurociències, manifesten la
importància d’aquest territori poc explorat ...
L’ensenyament de la literatura gallega al Brasil. Aportacions per a un nou enfocament
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
L’objectiu d’aquest article és mostrar una proposta preliminar d’enfocament alternatiu
en l’ensenyament de la literatura gallega en el context brasiler tot partint de dues premisses: en primer lloc, la funció de la ...
Pròleg
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2017)
col·laboració amb la Universitat Jaume I. Després de parlar d’arquitectura i de medicina
en els números anteriors, ara ens centrem en la literatura com a eina d’ensenyament. La
perspectiva escollida per acotar aquest ...