«Les invisibles. Dones lesbianes i bisexuals en el règim franquista» Una proposta de material didàctic d'educació afectiva i sexual per a les Ciències Socials
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
«Les invisibles. Dones lesbianes i bisexuals en el règim franquista» Una proposta de material didàctic d'educació afectiva i sexual per a les Ciències SocialsAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Francisco Amat, AndreaTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2016-11-21Publisher
Universitat Jaume IAbstract
“Les invisibles. Les dones lesbianes i bisexuals en el règim franquista” és una proposta de material didàctic per a treballar l’educació afectiva i sexual des de les Ciències Socials.
D’una banda, a través de les ... [+]
“Les invisibles. Les dones lesbianes i bisexuals en el règim franquista” és una proposta de material didàctic per a treballar l’educació afectiva i sexual des de les Ciències Socials.
D’una banda, a través de les històries de vida de dones lesbianes i bisexuals que visqueren en el règim franquista, es treballen temàtiques de l’educació afectiva i sexual: les creences limitadores, conviccions socials que limiten les nostres sexualitats i les nostres vides; papers i màscares, des d’on es reflexiona sobre els rols de gènere i el paper que tenen en les relacions afectives i sexuals; les carícies i la comunicació, analitzant els mites de l’amor romàntic; el meu cos, el meu plaer, des del qual es treballa l’erotisme, el plaer i la sexualitat; i les “primeres” vegades, incidint en les primeres experiències sexuals des del punt de vista relacional.
D’altra banda, com que els relats de vida estan basats en un determinat context històric, es treballen els continguts curriculars de les Ciències Socials relatius al règim franquista. A més, s’ha apostat per una metodologia dialògica, on el debat i la reflexió grupal estan molt presents, així com l’ús de les TIC i altres recursos que poden ser interessants per a l’alumnat, com els còmics històrics.
Ras i curt, a través de les històries de vida de les dones lesbianes i bisexuals en el règim franquista, pretenem donar eines a l’alumnat per a fomentar unes relacions afectives i sexuals respectuoses i igualitàries alhora que promoure l’esperit crític i l’aprenentatge de la història. Paral·lelament, s’intenta demostrar que es poden treballar les temàtiques transversals des del currículum de les assignatures. Així com, en última instància, contribuir a la recuperació de la memòria històrica del col·lectiu LGTBIQ1 des de la perspectiva de gènere i la història de la sexualitat. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess