Anàlisi de la implantació i execució de l’assignatura Informàtica Musical en les Ensenyances Professionals de Música
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/163534
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Anàlisi de la implantació i execució de l’assignatura Informàtica Musical en les Ensenyances Professionals de MúsicaAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Vernia Carrasco, Anna MercedesTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2016-11-28Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present TFM planteja generalment si les noves tecnologies s'estan aplicant
com a recurs didàctic i educatiu en els Conservatoris Professionals de Música de la
Comunitat Valenciana i és una aproximació a la visió ... [+]
El present TFM planteja generalment si les noves tecnologies s'estan aplicant
com a recurs didàctic i educatiu en els Conservatoris Professionals de Música de la
Comunitat Valenciana i és una aproximació a la visió d'una de les assignatures optatives
que està al currículum de les Ensenyances Professionals de Música com és la
Informàtica Musical, utilitzant com a metodologia d'investigació l’anàlisi de tot el que
ha sigut la pròpia experiència des de la meua etapa com a estudiant, sobretot com hem
vist i hem pogut patir als darrers anys tots els canvis en les lleis educatives les quals a
dia d’avui encara continuen amb molts buits al sistema educatiu, fins a la meua
experiència com a docent en Conservatoris Professionals. Darrere d’aquesta reflexió
com a alumne i professor, s’ha realitzat una enquesta a 72 Conservatoris Professionals
de música de Castelló, València i Alacant per poder analitzar els resultats de la
investigació.
Producte d’aquesta reflexió cal buscar un projecte d’innovació educativa
aprofitant aquesta assignatura en qüestió, Informàtica musical, plantejant també una
possible línia de treball, un model de programació didàctica per arribar a fer que dins de
l'assignatura els treballs dels alumnes realitzats a classe formen part d'un recurs didàctic
en el centre a disposició de tot el professorat, pel que aquesta assignatura siga
productiva dins de l'aula i del sistema educatiu del centre. No sols això, ja que es forma
una cadena de formació entre l’assignatura, els alumnes i els professors aplegant a una
necessitat i un objectiu comú com és la formació.
Fruit d’aquest estudi e inquietud neix el projecte d’arxiu multimèdia d’obres
musicals, el qual podem analitzar després de quatre anys de posada en pràctica.
S’han treballat diferents línies d’investigació a l’hora d’elaborar el treball com
son la millora i investigació educativa, acció en temàtiques transversals i materials
didàctics. [-]
This TFM presents in a general way whether new technologies are being applied
as a didactic and educational resource in Professional Music Schools of Comunidad
Valenciana, and it is an approach to the view of one ... [+]
This TFM presents in a general way whether new technologies are being applied
as a didactic and educational resource in Professional Music Schools of Comunidad
Valenciana, and it is an approach to the view of one of the optional subjects in the
curriculum of Professional Music Education, such as is Musical IT, using as
investigation methodology the analysis of everything in my own experience from my
student stage, specially the way we saw and suffered in the past few years all the
changes in the educational laws, which still have many flaws regarding the educational
system, to my experience as a teacher in Professional Music Schools. After this
reflection as a student and teacher, a survey has been carried out in 72 Professional
Music Schools in Castelló, València and Alacant in order to analyse the results of such
investigation. As a result of this reflection arises the need of finding a project of educational
innovation, which leverages the subject under consideration, while proposing a possible
line of work, a model of a syllabus to manage that, within the subject, the students'
projects done in class play a part in a teaching resource in the centre, which is available
to the whole teaching staff, so that this subject is productive inside the classroom and
the educational system of the centre. Not only that, since it's also a chain between the
subject, the students and the teachers, accomplishing a common necessity and objective,
which is education.
Resulting from this study and concern we started the project of a multimedia
archive for musical works, which we can analyse after four years in practice.
Different methods have been practiced to elaborate the project, such as the
educational investigation and improvement, action in cross-cutting themes and didactic
materials. [-]
Subject
Màster Universitari en Didàctica de la Música | Máster Universitario en Didáctica de la Música | Master's Degree in Music Teaching | aula | Informàtica Musical | noves tecnologies | recurs didàctic | projecte educatiu | innovació | classroom | Musical IT | new technologies | didactic resource | educative project | innovation
Description
Treball de Final de Màster Universitari en Didàctica de la Música. Codi: SBN012. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess