Mostrar el registro sencillo del ítem
Anàlisi de la implantació i execució de l’assignatura Informàtica Musical en les Ensenyances Professionals de Música
dc.contributor | Vernia Carrasco, Anna Mercedes | |
dc.contributor.author | de Domingo Muñoz, Francisco José | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2017-02-17T08:39:13Z | |
dc.date.available | 2017-02-17T08:39:13Z | |
dc.date.issued | 2016-11-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/166114 | |
dc.description | Treball de Final de Màster Universitari en Didàctica de la Música. Codi: SBN012. Curs acadèmic 2015-2016 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present TFM planteja generalment si les noves tecnologies s'estan aplicant com a recurs didàctic i educatiu en els Conservatoris Professionals de Música de la Comunitat Valenciana i és una aproximació a la visió d'una de les assignatures optatives que està al currículum de les Ensenyances Professionals de Música com és la Informàtica Musical, utilitzant com a metodologia d'investigació l’anàlisi de tot el que ha sigut la pròpia experiència des de la meua etapa com a estudiant, sobretot com hem vist i hem pogut patir als darrers anys tots els canvis en les lleis educatives les quals a dia d’avui encara continuen amb molts buits al sistema educatiu, fins a la meua experiència com a docent en Conservatoris Professionals. Darrere d’aquesta reflexió com a alumne i professor, s’ha realitzat una enquesta a 72 Conservatoris Professionals de música de Castelló, València i Alacant per poder analitzar els resultats de la investigació. Producte d’aquesta reflexió cal buscar un projecte d’innovació educativa aprofitant aquesta assignatura en qüestió, Informàtica musical, plantejant també una possible línia de treball, un model de programació didàctica per arribar a fer que dins de l'assignatura els treballs dels alumnes realitzats a classe formen part d'un recurs didàctic en el centre a disposició de tot el professorat, pel que aquesta assignatura siga productiva dins de l'aula i del sistema educatiu del centre. No sols això, ja que es forma una cadena de formació entre l’assignatura, els alumnes i els professors aplegant a una necessitat i un objectiu comú com és la formació. Fruit d’aquest estudi e inquietud neix el projecte d’arxiu multimèdia d’obres musicals, el qual podem analitzar després de quatre anys de posada en pràctica. S’han treballat diferents línies d’investigació a l’hora d’elaborar el treball com son la millora i investigació educativa, acció en temàtiques transversals i materials didàctics. | ca_CA |
dc.description.abstract | This TFM presents in a general way whether new technologies are being applied as a didactic and educational resource in Professional Music Schools of Comunidad Valenciana, and it is an approach to the view of one of the optional subjects in the curriculum of Professional Music Education, such as is Musical IT, using as investigation methodology the analysis of everything in my own experience from my student stage, specially the way we saw and suffered in the past few years all the changes in the educational laws, which still have many flaws regarding the educational system, to my experience as a teacher in Professional Music Schools. After this reflection as a student and teacher, a survey has been carried out in 72 Professional Music Schools in Castelló, València and Alacant in order to analyse the results of such investigation. As a result of this reflection arises the need of finding a project of educational innovation, which leverages the subject under consideration, while proposing a possible line of work, a model of a syllabus to manage that, within the subject, the students' projects done in class play a part in a teaching resource in the centre, which is available to the whole teaching staff, so that this subject is productive inside the classroom and the educational system of the centre. Not only that, since it's also a chain between the subject, the students and the teachers, accomplishing a common necessity and objective, which is education. Resulting from this study and concern we started the project of a multimedia archive for musical works, which we can analyse after four years in practice. Different methods have been practiced to elaborate the project, such as the educational investigation and improvement, action in cross-cutting themes and didactic materials. | ca_CA |
dc.format.extent | 32 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Didàctica de la Música | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Didáctica de la Música | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Music Teaching | ca_CA |
dc.subject | aula | ca_CA |
dc.subject | Informàtica Musical | ca_CA |
dc.subject | noves tecnologies | ca_CA |
dc.subject | recurs didàctic | ca_CA |
dc.subject | projecte educatiu | ca_CA |
dc.subject | innovació | ca_CA |
dc.subject | classroom | ca_CA |
dc.subject | Musical IT | ca_CA |
dc.subject | new technologies | ca_CA |
dc.subject | didactic resource | ca_CA |
dc.subject | educative project | ca_CA |
dc.subject | innovation | ca_CA |
dc.title | Anàlisi de la implantació i execució de l’assignatura Informàtica Musical en les Ensenyances Professionals de Música | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |