Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorJuan Verdoy, Pablo
dc.contributor.authorBel Pérez, María
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Matemàtiques
dc.date.accessioned2016-11-15T15:43:12Z
dc.date.available2016-11-15T15:43:12Z
dc.date.issued2016-07-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/164450
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic: 2015-2016ca_CA
dc.description.abstractEl present projecte representa el Treball Final de Màster de la modalitat de materials, el qual es troba dins del Màster Universitari en Professora/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyança d’Idiomes, cursat en la Universitat Jaume I per a l’especialitat de matemàtiques. Va dirigit a tot l’alumnat que es troba cursant l’FP bàsica, ja que desafortunadament presenta un alt percentatge de desmotivació, i caldria intentar atenuar-lo per tal d’augmentar el seu rendiment acadèmic. En aquest cas, es pretén analitzar la gran desmotivació present en les aules d’aquests cursos, així com també les seues possibles causes, ja que d’aquesta forma s’ajudaria al professorat a actuar i treballar en els punts crítics de manera més eficaç, tenint com a finalitat l’obtenció d’un major èxit escolar per part d’aquests estudiants. Per aquesta raó, una volta coneguts els factors més influents del fracàs escolar, es mostraran les possibles solucions per millorar aquesta problemàtica, partint de les funcions que pot desenvolupar el/la docent. L’objectiu perseguit és realitzar una anàlisi de les causes de la desmotivació, per tal d’observar els diferents motius que la poden provocar i així poder disminuir-los. Així doncs, es pretén aconseguir el màxim rendiment acadèmic per part de tot l’alumnat de l’FP bàsica buscant altres alternatives, com és la utilització de recursos innovadors en la metodologia, i deixant de banda l’educació magistral rebuda en la majoria dels centres. Després d’analitzar diferents articles, es dedueix que existeix una necessitat de realitzar canvis en les metodologies emprades i en els continguts. Seria més raonable adaptar-los al SXXI que és en el qual ens trobem vivint, introduint en major grau les noves tecnologies en l’educació, ja que es troben presents en gran part de la nostra vida diària. Per això, en aquest projecte es proposa una metodologia centrada principalment en l’ús d’un blog, per tal que el/la docent pogués apropar-se tant a l’actualitat com als estudiants de l’FP bàsica, i en aquest cas apostant per la utilització diària de les noves tecnologies. En concret, es mostra com un blog pot servir per afavorir el procés d’ensenyança i aprenentatge, perquè és un mitjà de comunicació on poden fomentar-se les interaccions entre alumnat i alumnatprofessorat. Així doncs, es millorarien les relacions intrapersonals e interpersonals, la qual cosa provocaria una major confiança i, amb això, un augment en la motivació, requisit indispensable per obtenir èxit acadèmic. En la metodologia proposada, el professorat actuaria com a guia del procés d’ensenyança i aprenentatge, basant-se en la discussió de continguts aplicats a la vida real, per tal que l’alumnat entengui la utilitat de l’estudi de la matèria, i així propiciar un aprenentatge significatiu i col·laborador.ca_CA
dc.format.extent60 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.titleMotivació de l'alumnat mitjançant la discussió en el blogca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España