Aproximació a una història educativa de la formació de mestres a Castelló desde una perspectiva crítica
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Aproximació a una història educativa de la formació de mestres a Castelló desde una perspectiva críticaAutoría
Tutor/Supervisor
Moliner Miravet, LidónTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2016-06-20Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest treball es realitza una aproximació a la història educativa de la Universitat Jaume I en relació a la formació dels i de les mestres des d'una perspectiva crítica. En aquest sentit, es recorre l'evolució des ... [+]
En aquest treball es realitza una aproximació a la història educativa de la Universitat Jaume I en relació a la formació dels i de les mestres des d'una perspectiva crítica. En aquest sentit, es recorre l'evolució des de l'escola original de Magisteri a Castelló, passant per les diferents èpoques i les seues particularitats, fins arribar als estudis de Mestre d'Educació Infantil i també Primària que es cursen avui en dia a la Universitat Jaume I.
Durant aquest camí per la història, nodrit amb les aportacions extretes d'un procés de revisió bibliogràfica i el testimoni oral replegat de diverses veus, es tracta de dibuixar una primera idea general de l'evolució de la formació dels docents a la ciutat de Castelló. Conèixer aquest procés és fonamental per entendre el paper dels i les mestres al llarg de la història del nostre territori, veure a quines dificultats i obstacles es van haver d'enfrontar i també, en definitiva, per comprendre millor la realitat actual. Per facilitar aquesta tasca, es confecciona aquest treball com una ferramenta per a la dinamització i interpel·lació de consciències, que ajude a repensar diverses qüestions envers la formació de mestres.
Després d'haver transitat aquests senders podrem, finalment, començar a imaginar quina Universitat desitgem en el futur en relació a la formació dels i de les mestres. Sense caure en la desmemòria i tenint ben presents les nostres arrels, és possible somniar en una Universitat ideal en allò que afecta als futurs docents. Amb aquestos desitjos caldrà tornar al present i repensar la realitat per a encetar processos d'investigació-acció que es puguen concretar en actuacions que contribueixen a una transformació crítica i vertadera per la millora del Magisteri a Castelló. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess