The influence of design methodology on a designer’s emotional parameters and on design results
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INVESTIGACIONMetadata
Title
The influence of design methodology on a designer’s emotional parameters and on design resultsDate
2016Publisher
Universidad Nacional de ColombiaISSN
0012-7353; 2346-2183Bibliographic citation
CHULVI, Vicente; GONZÁLEZ-CRUZ, Mª Carmen. The influence of design methodology on a designer's emotional parameters and on design results. DYNA, 2016, vol. 83, no 196, p. 106-112.Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.revistas.unal.edu.co/index.php/dyna/article/view/49783Subject
Abstract
This paper presents the results of an experiment carried out on 21 subjects, all of whom had an engineering background, with the aim of determining the influence of the designer’s attitude on the design process and ... [+]
This paper presents the results of an experiment carried out on 21 subjects, all of whom had an engineering background, with the aim of determining the influence of the designer’s attitude on the design process and on the finished design. The participants were asked to solve a range of design problems by employing different methods while their emotional response parameters were being registered by a noninvasive neuroheadset. The recorded data was used firstly to compare the different reactions of the subjects when using different design methods. A second analysis was carried out to determine whether the variations in the emotional parameters bore any direct relation to the creativity of the outcomes. The results obtained indicate a relation between emotional parameters, individuals and the design method used. However, there does not appear to be any direct association between emotional parameters and the creativity of the results. [-]
El presente artículo presenta el resultado de un experimento llevado a cabo sobre 21 individuos, todos ellos con perfil de ingeniería, con el objeto de determinar la influencia de la actitud del diseñador sobre el ... [+]
El presente artículo presenta el resultado de un experimento llevado a cabo sobre 21 individuos, todos ellos con perfil de ingeniería, con el objeto de determinar la influencia de la actitud del diseñador sobre el proceso de diseño y sobre los resultados finales. A los participantes se les pidió que resolvieran una serie de problemas de diseño utilizando diferentes métodos, mientras que su respuesta emocional fue registrada a través de un casco encefalográfico no invasivo. Los datos registrados fueron utilizados, en primer lugar, para comparar las diferentes reacciones de los individuos al utilizar diferentes metodologías de diseño. Un segundo análisis se he llevado a cabo para determinar si las variaciones en los parámetros emocionales tienen una relación directa con los resultados de creatividad. Los resultados obtenidos apuntan a una relación entreindividuo, parámetros emocionales y método de diseño utilizado. Sin embargo, no parece apreciarse una asociación directa entre parámetros emocionales y creatividad de los resultados. [-]
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DYNA, 2016, vol. 83, no 196Rights
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