• openAccess   Relaciones entre el temperamento infantil y el lenguaje en una tarea interactivonarrativa 

      Clemente Estevan, Rosa Ana; Andrés-Roqueta, Clara Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2008)
      The paper presented here is a research about the relationship between children language and temperament, in the sense of check which effect has children’s temperament (tested with CBQChildren's Behavior Questionnaire) ...
    • openAccess   La relación maestro-alumno percibida por alumnado de primero de primaria 

      García Bacete, Francisco Juan; Mora Navarro, Ingrid Greta; Rubio Barreda, Andrea; Galera Palacios, Isabel Pilar; Ramón Tortajada, Amparo Universitat Jaume I (2011)
    • openAccess   Relations between familiy communication and self-concept 

      Musitu, Gonzalo; García Bacete, Francisco Juan (1992)
      The aim of this research was to assess the incidence of family communication in children's self-concept by applying sel-concept and family communication questionnaires to a sample of 564 male and female grammar-school ...
    • openAccess   Representación multivariante de las características laborales en centros de reconocimiento 

      González Sánchez, Armando; Santacoloma Cardona, Valentina; Andrés, Pilar; Torrente, Pedro Universidad de Salamanca (2024-07)
      Los Centros de Reconocimiento de Conductores de España (CRC), son centros privados que gestionan las licencias de conducción con la Dirección General de Tráfico. En ellos se establecen libremente los precios aplicables ...
    • openAccess   La reputación social de de los niños y niñas rechazados 

      Jiménez Lagares, Irene; Muñoz-Tinoco, Victoria; García Bacete, Francisco Juan; Martín-Antón, Luis J.; Monjas Casares, María Inés; Sureda García, Inmaculada Asociación de Psicología y Educación (2011)
      El presente estudio trata de describir la reputación conductual asociada al rechazo entre iguales, y analizar las diferencias reputacionales entre niños rechazados y niñas rechazadas. Para ello se estudió a una muestra ...
    • openAccess   Respuesta cardíaca de defensa y emocionalidad negativa en población normal 

      Fuentes Sánchez, Nieves; Jaén, Irene; García Carrión, Beatriz; Cifre, Eva; Pastor, M. Carmen Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions (2018)
      La Respuesta Cardíaca de Defensa (RCD) es un patrón dinámico de reactividad cardíacaen respuesta a un estímulo aversivo, intenso e inesperado que consiste en doscomponentes sucesivos acelerativos y decelerativos, cuya ...
    • openAccess   Salud bucodental y técnicas de modificación de conducta: Tratamiento de una adolescente con succión del pulgar crónica 

      Borreguero Sancho, Patricia Asociación Española de Psicología Conductual (AEPC) (2013-06-06)
      Introduntion: There are many publications about the importance of behavior therapy in habit control problems, mostly in infancy and adolescence. Regarding dental health, these habits may cause important alterations requiring ...
    • closedAccess   Self-Efficacy and Openness to Experience as Antecedent of Study Engagement: An Exploratory Analysis 

      Sánchez Cardona, Israel; Rodríguez Montalbán, Ramón Luis; Acevedo Soto, Elliot; Nieves Lugo, Kara; Torres Oquendo, Frances; Toro Alfonso, José Elsevier (2012)
      Previous research provides evidence for the association between openness to experience (OTE) and study engagement (SI People who are open to experience could perceive demands as challenges through which they can learn and ...
    • openAccess   Should female students develop a transformational leadership in the future? 

      Agut, Sonia; Lozano Nomdedeu, Francisco Alejandro; Peris Pichastor, Rosana International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2017-03-06)
      Women have incorporated into the labour market and also at all levels of the educational system in a massive way, particularly since the second half of the 20th century. However, from a transversal perspective, the ...
    • openAccess   Sociomet, a powerful sociometric tool 

      García Bacete, Francisco Juan; Marande Perrin, Ghislaine; Rubio Barreda, Andrea; Roselló Sempere, Sara; Renau Escrig, Clara (2016)
    • openAccess   Sociomet, programa para la realización de estudios sociométricos 

      García Bacete, Francisco Juan Granada: Grupo Editorial Universitario (2010)
      SOCIOMET es un programa informático escrito en VisualBasic por González y García-Bacete, que permite utilizar las respuestas que proporcionan los cuestionarios sociométricos de nominaciones entre iguales y ha sido diseñado ...
    • openAccess   El Sociomet: Un programa de ordenador para evaluar la aceptación y el rechazo 

      González-Álvarez, Julio; García Bacete, Francisco Juan Grupo GREI (2008)
      SOCIOMET es un programa informático escrito en VisualBasic por González y García-Bacete, que permite utilizar las respuestas que proporcionan los cuestionarios sociométricos de nominaciones entre iguales y ha sido diseñado ...
    • openAccess   Sociomet: una herramienta para el estudio sociométrico 

      Sanchiz Ruiz, María Luisa; García Bacete, Francisco Juan; Marande Perrin, Ghislaine (2010-06-24)
    • openAccess   Spanish social housing in the 20th century: Typological analysis of residential complexes built in Castellón in the 1950s 

      Cabeza González, Manuel; Sáez Riquelme, Beatriz; Ruá, María José; Huedo, Patricia; Agost-Felip, Mª Raquel WIT Press (2019-10-07)
      Since the 1940s, populations of Spanish cities have grown intensely, which was motivated mainly by rural emigration. In order to provide housing for such population growth, a great deal of social housing was built. The ...
    • openAccess   Strategies of urban regeneration in vulnerable areas: a case study in Castellón, Spain 

      Ruá, María José; Huedo, Patricia; Cordani, Lorena Alejandra; Cabeza González, Manuel; Sáez Riquelme, Beatriz; Agost-Felip, Mª Raquel WIT Press (2019-10-01)
      The 11th Sustainable Development Goal (UNO, 2030) for Sustainable Cities and Communities highlights the role of urbanisation in development and poverty reduction. Accomplishing this goal and promoting the implementation ...
    • openAccess   Teoría de la mente y conducta social en la escuela infantil 

      Villanueva, Lidón; Isert Tauste, Edelmira; García Bacete, Francisco Juan Departamento de Psicología y Pedagogía de la Universidad de Navarra (1998)
      La teoría de la mente ha sido uno de los enfoques teóricos que mayor investigación ha generado en los últimos diez años. En la ya clásica pregunta realizada por Premack y Woodruff (1978): "¿Tiene el chimpancé teoría de ...
    • openAccess   The Relationship Between Gender Traits and Ambivalent Sexism 

      Agut, Sonia; Lozano Nomdedeu, Francisco Alejandro; Peris Pichastor, Rosana International Academy of Technology, Education and Development (IATED) (2018-03-05)
      Gender is still a relevant variable in many settings if our interest lies in examining the overwhelming unbalanced percentage of women and men occupying positions of high status and power. One of the factors contributing ...
    • openAccess   Tipología sociométrica del alumnado de primero de Primaria en Castellón. Características sociométricas de los alumnos rechazados 

      García Bacete, Francisco Juan; Sanchiz Ruiz, María Luisa; Marande Perrin, Ghislaine Tirant lo Blanch (2011)
      El objetivo de este trabajo es analizar los tipos sociométricos que aparecen en las clases de primero de Educación Primaria, en la ciudad de Castellón, fijando nuestra atención de forma especial en el alumnado rechazado. ...
    • openAccess   Trabajar contenidos socioemocionales en las aulas de Educación Primaria. Una propuesta de cuatro bloques diferenciados 

      Roselló Sempere, Sara; García Bacete, Francisco Juan; Marande Perrin, Ghislaine; Rubio Barreda, Andrea; Milián Rojas, Inés; Sanahuja Ribés, Aida Universitat Jaume I (2013)
      Los docentes de Educación Primaria observan un incremento de los problemas de competencia social y emocional en sus aulas y en los diferentes contextos en los que los alumnos1 se socializan. Estos problemas alteran la ...
    • openAccess   Trastornos del lenguaje y comprensión de ToM emocional : ¿cómo afecta la pragmática? 

      Andrés-Roqueta, Clara; Clemente Estevan, Rosa Ana Centro INFAD de Psicología (2008)
      According to the literature, the emotional understandings is related to theory of mind (Astington, 1993; Flavell, 2000), specifically with the ability to understanding that beliefs about reality can also condition the ...