• openAccess   Adolescentes en riesgo: trayectorias delictivas 

      Cuervo, Keren; Górriz Plumed, Ana Belén; Villanueva, Lidón Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2011)
      Crimes committed by minors, usually tend to create big social alarm. One possible explanation is the perception society has about minors with a file in the juvenile court. They are perceived as youth with very high risk ...
    • openAccess   Análisis de la evitación de responsabilidad en preadolescentes implicados en acoso escolar 

      Górriz Plumed, Ana Belén; Cuervo, Keren; Villanueva, Lidón Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2011)
      The study of cognitive processes associated with bullying has been important (mental skills, self efficacy. etc.). Whereas emotional and socio-moral issues such as responsibility for one's conduct have been much less studied ...
    • openAccess   La comprensión de emociones secundarias y las relaciones entre iguales en contextos escolares 

      Clemente Estevan, Rosa Ana; Andrés-Roqueta, Clara; Górriz Plumed, Ana Belén Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2009)
      Others’ emotion understanding seems critical to social child development (Harris, 1992). Some of these emotions refer to situations with moral (guilt) and social transgressions (shame). The aim of this study is to relate ...
    • openAccess   Un enfoque sociogrupal del acoso escolar: roles participantes y estatus sociométrico 

      Górriz Plumed, Ana Belén; Villanueva, Lidón; Cuervo, Keren; Adrián Serrano, Juan Emilio Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (2010)
      In this study, bullying at school is analysed from a sociogrupal perspective, whose main interest is to know the roles adopted by peers in bullying situations (Salmivalli, Lagerspetz, Björkqvist, Österman y Kaukiainen, ...
    • openAccess   Interacción social entre iguales: comprensión de normas socioconvencionales y morales 

      Clemente Estevan, Rosa Ana; Regal, Raquel; Górriz Plumed, Ana Belén; Villanueva, Lidón Universitat Jaume I (2002)
      Los niños interactúan con otros niños desde una edad muy temprana, actuando esta interacción entre iguales como un importante contexto de desarrollo para la adquisición de habilidades, actitudes y experiencias que, sin ...
    • openAccess   ¿Necesita superman alas para volar? Comprensión del humor gráfico en niños y niñas con trastorno específico del lenguaje 

      Andrés-Roqueta, Clara; Clemente Estevan, Rosa Ana; Cuervo, Keren; Górriz Plumed, Ana Belén Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2009)
      In language impairments field, it has been demonstrated how children with language impairment show clear problems to understand metaphors, ironic expressions or jokes (Frazier-Norbury, 2005). However, even though there ...
    • openAccess   El papel de los padres en la escolarización de los hijos. El punto de vista del profesorado 

      García Bacete, Francisco Juan; Górriz Plumed, Ana Belén; Cloquell, M. Rebeca Editores: Francisco Miras Martínez, Nazario Yuste Rossell, Federico Valls Fernández (2004)
    • openAccess   Predicción de la reincidencia delictiva en menores infractores 

      Cuervo, Keren; Andrés-Roqueta, Clara; Górriz Plumed, Ana Belén; Villanueva, Lidón; Carrión, Cruz; Busquets, María del Pilar Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2009)
      The criminal recidivism is one of the main worries of our society and its prediction is an important need in the research field, mainly in minors (Andrews & Bonta, 2006). This study tries to analyse the internal consistency ...