Mostrar el registro sencillo del ítem
Millora educativa mitjançant l'utilització de diverses metodologies
dc.contributor | Vidal Prades, Emma Dunia | |
dc.contributor.author | Escamilla Ramos, Andrea | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2015-12-09T08:08:36Z | |
dc.date.available | 2015-12-09T08:08:36Z | |
dc.date.issued | 2015-11-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/142885 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic: 2014-2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | El següent treball correspon a la modalitat de millora educativa a partir de les experiències viscudes i les observacions realitzades durant el període de pràcticum. En ell s'intenta plasmar els actes duts a terme durant les pràctiques per aconseguir un canvi en una classe que mostrava certes dificultats d'atenció i aprenentatge. Per aconseguir tal canvi s'han aplicat els ensenyaments i coneixements, tècniques i metodologies apreses en el màster tenint en compte la dificultat que per a la seva aplicació hi havia en una classe amb un gran nombre d'alumnes, alguns d'ells amb problemes específics, que requerien d'atenció especialitzada. Els objectius principals del pràcticum i per tant del present treball podrien resumir-se en els següents: • Captar l'atenció dels alumnes i despertar el seu interès en la matèria i en voler saber mes sobre ella. • Aconseguir un aprenentatge significatiu. • Fer les classes més participatives en les quals l'alumnat és el principal subjecte i el que duu a terme l'acció, sent el professor un mer guia per al seu aprenentatge. • Mostrar l'evolució de la classe després de l'aplicació de diferents metodologies educatives. • Plasmar els comportaments i canvis dels alumnes front aquests diversos mètodes d'ensenyament. Quant als resultats, cal tenir en compte que per a una bona valoració dels mateixos a llarg termini s'hauria d'haver aplicat la millora educativa durant tot un any acadèmic, però com el període de practiques és limitat exposaré les meves observacions després de l'aplicació de diverses metodologies en aquesta classe. És per això que el resultat més evident i més immediat que he pogut observar ha estat el descens del lliurament d'exàmens en blanc, podent-se deduir d'aquesta manera, la major implicació de l'alumnat a l'hora de realitzar la prova d'avaluació. Així mateix, i com a resultat positiu, també cal destacar l'interès que mostraven els alumnes per saber que activitats, jocs o pràctiques desenvoluparíem a cada classe a les quals s'assitia, evidenciant la varietat d'activitats i la ruptura de la monotonia de les classes magistrals. Com a principal conclusió que es pot extreure d'aquesta experiència docent en una classe amb una certa complexitat és que la utilització de diferents metodologies a més de fer les classes més atractives per a uns alumnes cansats, avorrits i sense ganes de col·laborar en el seu propi procés d'aprenentatge, són al seu torn, eficaços per aconseguir uns coneixements que, si be no aconsegueixen els objectius del currículum, són més ferms i significatius, duradors i enriquidors. | ca_CA |
dc.format.extent | 48 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Millora educativa mitjançant l'utilització de diverses metodologies | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809