Mostrar el registro sencillo del ítem
L’aprenentatge-servei a través del joc motor en un context multicultural : una proposta d’intervenció en educació infantil
dc.contributor | Gil Gómez, Jesús | |
dc.contributor.author | Mezquita Feliu, Maria | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2015-09-16T11:31:40Z | |
dc.date.available | 2015-09-16T11:31:40Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/132546 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present treball parteix d’una necessitat que s’ha detectat en la zona d’influència d’un centre educatiu. Aquesta necessitat consisteix en la percepció un tant negativa de la multiculturalitat per part de les famílies del barri. Per donar resposta a aquesta necessitat, es planteja mostrar i transmetre la multiculturalitat com a element positiu i enriquidor del procés d’ensenyament/aprenentatge. Amb aquests objectiu s’ha implementat la metodologia de l’Aprenentatge-Servei (APS) en un curs d’educació infantil. Aquesta metodologia permet que l’alumnat aprenga al mateix temps que es presta un servei a la societat. A més a més, implica les famílies en l’acció docent, i permet crear un espai de reflexió conjunt de les distintes accions empreses i conscienciar a tots els agents implicats dels beneficis de la diversitat cultural. L’element clau en aquest procés ha sigut el joc perquè com a llenguatge universal permet barrejar cultures i persones en un marc de respecte i igualtat. El producte final en aquest treball és un dossier de jocs de diferents cultures i un recurs audiovisual on es reflecteixen totes les experiències viscudes, amb la finalitat de difondre’l en diferents àmbits i transmetre els avantatges de la multiculturalitat a les famílies del barri. Les conclusions extretes després de la realització d’aquest treball reflecteixen que l’acceptació positiva de la multiculturalitat permet adquirir noves capacitats per entendre i viure harmoniosament en l’actual societat globalitzada. També ens mostra que el joc és un llenguatge universal que barreja persones de distinta procedència i que la implantació d’aquesta metodologia innovadora proporciona a l’alumnat aprenentatges significatius i una formació integral. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Multiculturalismo | ca_CA |
dc.subject | Psicomotricitat infantil | ca_CA |
dc.subject | Juegos educativos | ca_CA |
dc.subject | Aprendizaje-servicio | ca_CA |
dc.subject.other | Multiculturalisme | ca_CA |
dc.subject.other | Jocs educatius | ca_CA |
dc.subject.other | Psicomotricitat en els infants | ca_CA |
dc.subject.other | Aprenentatge servei | ca_CA |
dc.title | L’aprenentatge-servei a través del joc motor en un context multicultural : una proposta d’intervenció en educació infantil | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840