L’aprenentatge-servei a través del joc motor en un context multicultural : una proposta d’intervenció en educació infantil
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
L’aprenentatge-servei a través del joc motor en un context multicultural : una proposta d’intervenció en educació infantilAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Gil Gómez, JesúsTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present treball parteix d’una necessitat que s’ha detectat en la zona d’influència d’un centre
educatiu. Aquesta necessitat consisteix en la percepció un tant negativa de la multiculturalitat per
part de les ... [+]
El present treball parteix d’una necessitat que s’ha detectat en la zona d’influència d’un centre
educatiu. Aquesta necessitat consisteix en la percepció un tant negativa de la multiculturalitat per
part de les famílies del barri. Per donar resposta a aquesta necessitat, es planteja mostrar i
transmetre la multiculturalitat com a element positiu i enriquidor del procés
d’ensenyament/aprenentatge.
Amb aquests objectiu s’ha implementat la metodologia de l’Aprenentatge-Servei (APS) en un curs
d’educació infantil. Aquesta metodologia permet que l’alumnat aprenga al mateix temps que es
presta un servei a la societat. A més a més, implica les famílies en l’acció docent, i permet crear un
espai de reflexió conjunt de les distintes accions empreses i conscienciar a tots els agents implicats
dels beneficis de la diversitat cultural. L’element clau en aquest procés ha sigut el joc perquè com a
llenguatge universal permet barrejar cultures i persones en un marc de respecte i igualtat.
El producte final en aquest treball és un dossier de jocs de diferents cultures i un recurs audiovisual
on es reflecteixen totes les experiències viscudes, amb la finalitat de difondre’l en diferents àmbits i
transmetre els avantatges de la multiculturalitat a les famílies del barri.
Les conclusions extretes després de la realització d’aquest treball reflecteixen que l’acceptació
positiva de la multiculturalitat permet adquirir noves capacitats per entendre i viure harmoniosament
en l’actual societat globalitzada. També ens mostra que el joc és un llenguatge universal que barreja
persones de distinta procedència i que la implantació d’aquesta metodologia innovadora
proporciona a l’alumnat aprenentatges significatius i una formació integral. [-]
Subject
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess