Mostrar el registro sencillo del ítem
Ajuden les tasques de Teoria de la ment i Pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d’Asperger?
dc.contributor.author | Martí Tugal, Irene | |
dc.date.accessioned | 2015-09-14T11:12:33Z | |
dc.date.available | 2015-09-14T11:12:33Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1139-5486 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/132188 | |
dc.description | XVIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2013) | ca_CA |
dc.description.abstract | A partir del debat existent sobre la confusió entre els trastorns que presenten dèficits comunicatius, com són aquells del continu del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), les investigacions més actuals es basen en les tasques de teoria de la ment i pragmàtica per intentar explorar la comprensió dels estats mentals per part d’aquests xiquets i xiquetes i, així, poder discriminar el TEA de la resta de trastorns. Amb aquest treball es pretén comprovar si les tasques de teoria de la ment i pragmàtica ajuden a diferenciar els diagnòstics de Trastorn Pragmàtic del Llenguatge (TPL) i Síndrome d’Asperger (SA), ja que són propers en el continu esmentat pel que fa a la simptomatologia que manifesten en edat infantil. Es presenta un estudi sobre dos casos, una xiqueta de 7 anys amb possible TPL (cas A) i un xiquet de 8 anys amb possible SA (cas B), als quals se’ls administren diferents tasques de teoria de la ment i pragmàtica i es revisen els seus informes anteriors. Els resultats demostren un perfil més agreujat de B en les tasques de Teoria de la Ment (ToM). En la línia d’estudis anteriors, es conclou que les tasques d’avaluació de ToM i pragmàtica sí que contribueixen a millorar el diagnòstic dels dos casos. | ca_CA |
dc.format.extent | 18 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Fòrum de recerca nº 18, 2013, pp. 275-292 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Filosofia | ca_CA |
dc.subject | Filosofía | ca_CA |
dc.subject | Philosophy | ca_CA |
dc.subject | Història | ca_CA |
dc.subject | Historia | ca_CA |
dc.subject | History | ca_CA |
dc.subject | Art | ca_CA |
dc.subject | Arte | ca_CA |
dc.subject | Arts | ca_CA |
dc.subject | Educació | ca_CA |
dc.subject | Educación | ca_CA |
dc.subject | Education | ca_CA |
dc.subject | Ciències de la Comunicació | ca_CA |
dc.subject | Ciencias de la Comunicación | ca_CA |
dc.subject | Communication Sciences | ca_CA |
dc.subject | Filologia | ca_CA |
dc.subject | Filología | ca_CA |
dc.subject | Filology | ca_CA |
dc.subject | Traducció i Interpretació | ca_CA |
dc.subject | Traducción e Interpretación | ca_CA |
dc.subject | Translation and Interpretation | ca_CA |
dc.subject | avaluació | ca_CA |
dc.subject | síndrome d’Asperger | ca_CA |
dc.subject | trastorn pragmàtic del llenguatge | ca_CA |
dc.subject | pragmàtica | ca_CA |
dc.subject | teoria de la ment | ca_CA |
dc.title | Ajuden les tasques de Teoria de la ment i Pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d’Asperger? | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2013.17 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |