Ajuden les tasques de Teoria de la ment i Pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d’Asperger?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/131968
REVISTESMetadatos
Título
Ajuden les tasques de Teoria de la ment i Pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d’Asperger?Autoría
Fecha de publicación
2013Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofia | Filosofía | Philosophy | Història | Historia | History | Art | Arte | Arts | Educació | Educación | Education | Ciències de la Comunicació | Ciencias de la Comunicación | Communication Sciences | Filologia | Filología | Filology | Traducció i Interpretació | Traducción e Interpretación | Translation and Interpretation | avaluació | síndrome d’Asperger | trastorn pragmàtic del llenguatge | pragmàtica | teoria de la ment
Resumen
A partir del debat existent sobre la confusió entre els trastorns que presenten dèficits comunicatius, com són aquells del continu del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), ... [+]
A partir del debat existent sobre la confusió entre els trastorns que presenten dèficits comunicatius, com són aquells del continu del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), les investigacions més actuals es basen en les tasques de teoria de la ment i pragmàtica per intentar explorar la comprensió dels estats mentals per part d’aquests xiquets i xiquetes i, així, poder discriminar el TEA de la resta de trastorns.
Amb aquest treball es pretén comprovar si les tasques de teoria de la ment i pragmàtica ajuden a diferenciar els diagnòstics de Trastorn Pragmàtic del Llenguatge (TPL) i Síndrome d’Asperger (SA), ja que són propers en el continu esmentat pel que fa a la simptomatologia que manifesten en edat infantil.
Es presenta un estudi sobre dos casos, una xiqueta de 7 anys amb possible TPL (cas A) i un xiquet de 8 anys amb possible SA (cas B), als quals se’ls administren diferents tasques de teoria de la ment i pragmàtica i es revisen els seus informes anteriors.
Els resultats demostren un perfil més agreujat de B en les tasques de Teoria de la Ment (ToM). En la línia d’estudis anteriors, es conclou que les tasques d’avaluació de ToM i pragmàtica sí que contribueixen a millorar el diagnòstic dels dos casos. [-]
Descripción
XVIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2013)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 18, 2013, pp. 275-292Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess