Dificultats d’aprenentatge inactives amb metodologies actives
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Dificultats d’aprenentatge inactives amb metodologies activesAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Vidal Prades, Emma DuniaTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest treball pretén reflexionar per tal de qüestionar quina és la metodologia més apropiada per a respondre a les necessitats d’aprenentatge conceptuals, socials, d’integració i participació de xiquets amb dificultats ... [+]
Aquest treball pretén reflexionar per tal de qüestionar quina és la metodologia més apropiada per a respondre a les necessitats d’aprenentatge conceptuals, socials, d’integració i participació de xiquets amb dificultats d’aprenentatge o amb diversitat que trobem en la major part de les aules de l’actual sistema educatiu. Es pretén demostrar que les metodologies actives, en especial l’anomenada per projectes, és la que més afavoreix l’aprenentatge de nens amb dificultats. A més aquesta trenca amb el tòpic de ressaltar les diferències cognitives, d’estil d’aprenentatge i ritmes entre els xiquets. Així els projectes busquen la integració, l’activitat, cooperació i igualtat dels alumnes envers l’aprenentatge, fomentant així la motivació i pensant en una educació més global i significativa . El present treball demostrarà que aquesta és la metodologia més adient per a tots, que aporta uns beneficis molt grans en aquests tipus d’alumnes i que els allunya del fracàs escolar. Per això es farà el seguiment d’una mostra de sis xiquets del primer cicle de primària amb dificultats d’aprenentatge involucrats en un projecte de treball, de l’àrea de les ciències socials, sobre la prehistòria i s’analitzaran diverses qualitats i/o habilitats importants per al seu desenvolupament íntegre i inclusiu. També s’utilitzaran els resultats de dos xiquets que no presenten ningun tipus de dificultat per a valorar el grau de integració. Per tant el disseny d'aquesta investigació es defineix com un estudi de cas, amb caràcter descriptiu i experimental, on s'analitza el procés d’ensenyament i aprenentatge de la mostra a partir de l’observació directa, d’una rúbrica d’habilitats, del treball dels alumnes i d’unes proves d’avaluació inicials i finals. A més per tal de reforçar la hipòtesi que es baralla es comptarà amb el testimoni, mitjançant entrevistes escrites, de mestres que treballen amb aquest tipus de metodologies i veuen, en primera persona, l’enriquiment que aporten a nens amb i sense dificultats d’aprenentatge aquests tipus de mètodes d’ensenyament. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: