Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorVidal Prades, Emma Dunia
dc.contributor.authorLecha Arroyo, Laura
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2015-07-30T11:04:49Z
dc.date.available2015-07-30T11:04:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/129751
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015ca_CA
dc.description.abstractAquest treball pretén reflexionar per tal de qüestionar quina és la metodologia més apropiada per a respondre a les necessitats d’aprenentatge conceptuals, socials, d’integració i participació de xiquets amb dificultats d’aprenentatge o amb diversitat que trobem en la major part de les aules de l’actual sistema educatiu. Es pretén demostrar que les metodologies actives, en especial l’anomenada per projectes, és la que més afavoreix l’aprenentatge de nens amb dificultats. A més aquesta trenca amb el tòpic de ressaltar les diferències cognitives, d’estil d’aprenentatge i ritmes entre els xiquets. Així els projectes busquen la integració, l’activitat, cooperació i igualtat dels alumnes envers l’aprenentatge, fomentant així la motivació i pensant en una educació més global i significativa . El present treball demostrarà que aquesta és la metodologia més adient per a tots, que aporta uns beneficis molt grans en aquests tipus d’alumnes i que els allunya del fracàs escolar. Per això es farà el seguiment d’una mostra de sis xiquets del primer cicle de primària amb dificultats d’aprenentatge involucrats en un projecte de treball, de l’àrea de les ciències socials, sobre la prehistòria i s’analitzaran diverses qualitats i/o habilitats importants per al seu desenvolupament íntegre i inclusiu. També s’utilitzaran els resultats de dos xiquets que no presenten ningun tipus de dificultat per a valorar el grau de integració. Per tant el disseny d'aquesta investigació es defineix com un estudi de cas, amb caràcter descriptiu i experimental, on s'analitza el procés d’ensenyament i aprenentatge de la mostra a partir de l’observació directa, d’una rúbrica d’habilitats, del treball dels alumnes i d’unes proves d’avaluació inicials i finals. A més per tal de reforçar la hipòtesi que es baralla es comptarà amb el testimoni, mitjançant entrevistes escrites, de mestres que treballen amb aquest tipus de metodologies i veuen, en primera persona, l’enriquiment que aporten a nens amb i sense dificultats d’aprenentatge aquests tipus de mètodes d’ensenyament.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectDificultades del aprendizajeca_CA
dc.subjectAprendizaje activoca_CA
dc.subjectMetodologías de la enseñanzaca_CA
dc.subject.otherAprenentatge actiuca_CA
dc.subject.otherAprenentatgeca_CA
dc.subject.otherEnsenyamentca_CA
dc.subject.otherMètode de projectesca_CA
dc.titleDificultats d’aprenentatge inactives amb metodologies activesca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain