El conte motor en educació infantil: una alternativa per a la bateria prefit
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
El conte motor en educació infantil: una alternativa per a la bateria prefitTutor/Supervisor
Chiva Bartoll, ÒscarTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-05-06Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball exposa una proposta de millora del conte motor respecte del que s’utilitza
actualment a l’estudi PREFIT. L’estudi PREFIT és una avaluació del FITness en PREescolars.
L’avaluació dels xiquets i ... [+]
El present treball exposa una proposta de millora del conte motor respecte del que s’utilitza
actualment a l’estudi PREFIT. L’estudi PREFIT és una avaluació del FITness en PREescolars.
L’avaluació dels xiquets i xiquetes s’obté a través d’unes proves físiques i antropomètriques que
tenen com a element motivador i introductor un conte motor anomenat “Las fantásticas aventuras
de Cofito”. Perquè aquests resultats puguen ser generalitzats a nivell nacional han participat en
l’estudi algunes ciutats d’Espanya com ara Castelló de la Plana, on nosaltres hem sigut
observadores externes. Amb la informació obtinguda de l’observació, el contacte amb el personal
col·laborador directe de l’estudi PREFIT i l’experiència del tutor, hem arribat a la conclusió que el
conte motor i la metodologia emprada en l’actualitat podria millorar-se. Per tant, el treball té
l’objectiu d’elaborar un conte motor que s’ajuste millor a les característiques i necessitats de
l’alumnat d’infantil.
Així doncs, s’ofereix una alternativa a l’actual metodologia de l’estudi PREFIT, a través de la
creació d’un nou conte anomenat “Som Mags”, el qual presenta una alternativa a l’utilitzat
actualment. Aquest conte, tot i que serveix com a fil conductor per a la realització de les proves
PREFIT, és també un recurs didàctic que atén a raons curriculars, ja que pot ser utilitzat per a
treballar continguts del currículum d’infantil, adaptant-se al mateix temps a les característiques de
l’alumnat de destí. [-]
This paper presents a proposal to improve the motion story currently used in the PREFIT study.
The PREFIT study is an assessment of the fitness of preschool children. Its evaluation involves
some physical and ... [+]
This paper presents a proposal to improve the motion story currently used in the PREFIT study.
The PREFIT study is an assessment of the fitness of preschool children. Its evaluation involves
some physical and anthropometric tests whose motivating element is a motion story called "The
fantastic adventures of Cofito." In order to extend the results of the study nationwide, there have
participated children from different Spanish cities such as Castellón, where we have been involved
as observers. With the information gathered from observation, personal contact with direct
collaborators of the study and the experience of our tutor, we come to the conclusion that the
motion story and the methodology used in PREFIT could be improved. Therefore, the work aims to
develop a motion story that better suits the characteristics and needs of kindergarten students.
Thus, it offers an alternative to the current motion story of the study PREFIT, through the creation
of a new story called "We are Magicians". This story, though it serves as a thread for conducting
the PREFIT tests, is an educational resource that caters for curricular reasons, since it can be
used to work on the curriculum content while taking into account the students characteristics. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Estudi prefit | Material curricular | Motivació | Educació infantil | Conte motor | PREFIT study | Curricular material | Motivation | Childhood education | Motion story
Descripción
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess