El joc com a recurs didàctic per aprendre a derivar
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
El joc com a recurs didàctic per aprendre a derivarAutoria
Tutor/Supervisor
Beltrán Felip, Antonio; Universitat Jaume I. Departament de MatemàtiquesData de publicació
2014-03-17Editor
Universitat Jaume IResum
“El joc i la bellesa es troben en l’origen d’una gran part de la matemàtica. Si els
matemàtics de tots els temps s’ho han passat tant bé jugant i han gaudit tant contemplant
el seu joc i la seua ciència, per què no ... [+]
“El joc i la bellesa es troben en l’origen d’una gran part de la matemàtica. Si els
matemàtics de tots els temps s’ho han passat tant bé jugant i han gaudit tant contemplant
el seu joc i la seua ciència, per què no tractar d’aprendre les matemàtiques a través del
joc i la bellesa?”[3]. Tradicionalment el joc en l’educació s’ha utilitzat sempre amb una
visió d’activitat de temps lliure i sense objectius curriculars, per contra, cada dia més
estudis demostren que pot ser una ferramenta molt útil en aquest camp, ja que aporta
elements que ajuden a la motivació de l’estudiant i, per tant, a una millora en
l’adquisició de conceptes per part de l’alumnat.
En el present treball es mostren els resultats obtinguts en el desenvolupament de
la unitat didàctica de les derivades en el curs de primer de batxillerat en la branca de les
ciències socials. Aquesta unitat es desenvolupa en el període de pràctiques a l’ institut
Alfons XII de Vall d’Alba. Durant aquestes pràctiques es detecta la falta de motivació i
interès de l’alumnat en front a l’assignatura de matemàtiques, un problema comú en el
sistema educatiu actual, que requereix d’un canvi per a millorar aspectes com aquest, a
més d’altres com la distància amb l’actual societat, degut a les innovacions introduïdes
per la revolució tecnològica.
Com a proposta de millora en l’aplicació d’aquest tema es presenta el material
didàctic “Trivial derivades”, un joc matemàtic amb l’objectiu del reforç dels conceptes
desenvolupats durant la unitat per a aconseguir una millora en la part de motivació de
l’alumnat. Aquest joc conté una sèrie de preguntes relacionades amb els exercicis
realitzats a classe que permetrà a l’alumne repassar tots els continguts de cara a
l’examen dins d’un ambient diferent a la classe magistral, amb interacció entre els
companys, autonomia en la presa de decisions, i avaluació de l’aprenentatge en un
entorn sense pressió. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2013-2014
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess