Mostrar el registro sencillo del ítem
Millora Educativa Un projecte d’ investigació-acció a l’aula de Química
dc.contributor | Monferrer Pons, Joan Llorenç | |
dc.contributor.author | Espinach Campos, Elisabet | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Química Física i Analítica | |
dc.date.accessioned | 2014-10-23T09:57:09Z | |
dc.date.available | 2014-10-23T09:57:09Z | |
dc.date.issued | 2014-07-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/106467 | |
dc.description | Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs: 2013-2014 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest és el Treball Final del Màster en Professorat de Secundària de la Universitat Jaume I de Castelló. El treball està vertebrat per la metodologia de la investigació-acció, molt adequada per portar a terme la modalitat del TFM escollida: la realització d’una millora educativa. L’objectiu d’aquesta metodologia d’investigació educativa és la millora de la pròpia pràctica docent que dóna lloc a una millora del procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes. La proposta es va portar a terme durant el període de pràctiques del Màster. En aquest cas a l’IES Francesc Ribalta de Castelló amb un grup de deu alumnes del tercer curs de l’ESO de l’assignatura Física i Química. L’objectiu principal d’aquest projecte ha estat millorar el procés d’aprenentatge d’aquests alumnes. Un dels problemes que es va detectar durant la fase d’observació va ser la molt baixa participació dels alumnes a les classes i es va decidir intentar millorarho utilitzant fonamentalment tècniques d’aprenentatge cooperatiu (TACs). També altres eines i recursos com són senzilles experiències de laboratori, els qüestionaris, els diaris, les rúbriques i l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TICs) quan ha estat possible. Tot això realitzant diferents activitats durant la unitat didàctica dels canvis químics. Només s’ha pogut portar a terme un cicle d’investigació acció, però s’han proposat millores que caldria provar en cicles posteriors per tal d’obtenir més dades que ens permetin trobar evidències de l’impacte que està tenint la nostra acció sobre la problemàtica inicial. Tot i les poques sessions i alumnes disponibles les evidències demostren que els resultats són bons. Hi ha hagut una gran augment en la participació dels alumnes a les classes i això ha vingut acompanyat també d’una millora global en les notes finals obtingudes. Per tant, en aquest cas podem dir que les tècniques d’aprenentatge cooperatiu principalment, però també les altres eines utilitzades, són de gran ajuda per a poder assolir les els objectius i competències de la unitat didàctica. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.subject | química | ca_CA |
dc.title | Millora Educativa Un projecte d’ investigació-acció a l’aula de Química | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809