Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorMonferrer Pons, Joan Llorenç
dc.contributor.authorEspinach Campos, Elisabet
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Química Física i Analítica
dc.date.accessioned2014-10-23T09:57:09Z
dc.date.available2014-10-23T09:57:09Z
dc.date.issued2014-07-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/106467
dc.descriptionTreball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs: 2013-2014ca_CA
dc.description.abstractAquest és el Treball Final del Màster en Professorat de Secundària de la Universitat Jaume I de Castelló. El treball està vertebrat per la metodologia de la investigació-acció, molt adequada per portar a terme la modalitat del TFM escollida: la realització d’una millora educativa. L’objectiu d’aquesta metodologia d’investigació educativa és la millora de la pròpia pràctica docent que dóna lloc a una millora del procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes. La proposta es va portar a terme durant el període de pràctiques del Màster. En aquest cas a l’IES Francesc Ribalta de Castelló amb un grup de deu alumnes del tercer curs de l’ESO de l’assignatura Física i Química. L’objectiu principal d’aquest projecte ha estat millorar el procés d’aprenentatge d’aquests alumnes. Un dels problemes que es va detectar durant la fase d’observació va ser la molt baixa participació dels alumnes a les classes i es va decidir intentar millorarho utilitzant fonamentalment tècniques d’aprenentatge cooperatiu (TACs). També altres eines i recursos com són senzilles experiències de laboratori, els qüestionaris, els diaris, les rúbriques i l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TICs) quan ha estat possible. Tot això realitzant diferents activitats durant la unitat didàctica dels canvis químics. Només s’ha pogut portar a terme un cicle d’investigació acció, però s’han proposat millores que caldria provar en cicles posteriors per tal d’obtenir més dades que ens permetin trobar evidències de l’impacte que està tenint la nostra acció sobre la problemàtica inicial. Tot i les poques sessions i alumnes disponibles les evidències demostren que els resultats són bons. Hi ha hagut una gran augment en la participació dels alumnes a les classes i això ha vingut acompanyat també d’una millora global en les notes finals obtingudes. Per tant, en aquest cas podem dir que les tècniques d’aprenentatge cooperatiu principalment, però també les altres eines utilitzades, són de gran ajuda per a poder assolir les els objectius i competències de la unitat didàctica.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomesca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomasca_CA
dc.subjectMaster's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teachingca_CA
dc.subjectquímicaca_CA
dc.titleMillora Educativa Un projecte d’ investigació-acció a l’aula de Químicaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem