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¿Es España el país europeo mejor reciclador de vehículos?
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2009)
The amount of waste generated at the End of Life (EOL) of vehicles is an issue that concern to the European Commission. According to the End of Life Directive 2000/53/CE, from January 2006 the 80% of the weight of the ...
Aplicación de OntoRFB a un caso práctico: ¿Taxonomías de funciones o de comportamientos?
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2008)
The development of ontologies in the field of engineering design is progressively gaining relevance. This expansion originates from the improvements achieved once the knowledge available within a design context is formalized ...
Prototipado rápido + peek = andamios para huesos
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2007)
Nowadays it exists a growing demand of medical implants, with increasing demands
regarding to biocompatibility, aesthetics and functionability, at same time that patient’s
wait time and costs reduction are demanded.
From ...
Nuevo enfoque en el diseño inteligente de implantes craneales personalizados a través de KBE
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2007)
The need of adapting intelligent design to the medical domain in order to develop
applications adjusted to the needs of patients has driven the creation of tools capable of
combining product customization with cost ...
Análisis del ciclo de vida del desguace de vehículos
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2011)
In Spain, the End-of-Life of vehicles is mainly determined by three agents: Authorized Treatment Facilities (ATFs), shredding plants and dense media plants. The work method that those agents use defines the final fate ...
Estimación de la reducción del consumo de combustible en vehículos como consecuencia de la reducción del peso
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2010)
The automotive sector, given the need to reduce energy demand and environmental impact of vehicles, needs to reduce the weight of vehicles. Lightweighting strategy to implement is based on the massive use of plastics and ...
The ecologycal footprint of transporting waste in the province os Castellón
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2011)
One of the major problems of waste management in the province of Castellon is the shortage of treatment facilities and the unsuitable geographical distribution of existing facilities. This situation is contrary to the ...
Nuevos retos en el Análisis del Ciclo de Vida de baldosas cerámicas: desarrollo de las categorías de impacto de uso de suelo, agotamiento de recursos abióticos y toxicidad humana
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2009)
The high competitiveness of the ceramic tile market in recent times has created the need to incorporate added value into products, not just in terms of quality, but also in the form of environmental friendliness and care ...
La marginalidad del ruido asociado al transporte en la metodología de análisis de ciclo de vida
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2010)
The Life Cycle Assessment (LCA) methodology is a comprehensive environmental impact
assessment tool whose aim is to evaluate the most relevant environmental impacts of a
product or service along its life cycle. However, ...
Estudio de los centros autorizados de tratamiento de vehículos de la provincia de Castellón
(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AEIPRO), 2009)
The role of Authorized Treatment Facilities (ATFs) for end-of-life (EOL) vehicles within the recycling chain is to take charge of decontaminating and disassembling EOL vehicles, thus enabling the reuse, recycling or ...