Mostrar el registro sencillo del ítem
Ajuden les tasques de la teoria de la ment i pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d'Asperger?
dc.contributor | Andrés Roqueta, Clara | |
dc.contributor | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.contributor.author | Martí Tugal, Irene | |
dc.date.accessioned | 2014-01-31T07:48:27Z | |
dc.date.available | 2014-01-31T07:48:27Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/81586 | |
dc.description.abstract | A partir del debat existent sobre la confusió entre els trastorns que presenten dèficits comunicatius, com són aquells del continu del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), les investigacions més actuals es basen en les tasques de teoria de la ment i pragmàtica per intentar explorar la comprensió dels estats mentals per part d’aquests xiquets i xiquetes i, així, poder discriminar el Trastorn de l’Espectre Autista de la resta de trastorns. Amb aquest treball es pretén comprovar si les tasques de teoria de la ment i pragmàtica ajuden a diferenciar els diagnòstics de Trastorn Pragmàtic del Llenguatge (TPL) i Síndrome d’Asperger (SA), ja que són propers en el continu esmentat pel que fa a la simptomatologia que manifesten en edat infantil. Es presenta un estudi sobre dos casos, una xiqueta de 7 anys amb possible TPL (cas A) i un xiquet de 8 anys amb possible SA (cas B), als quals se’ls administren diferents tasques de teoria de la ment i pragmàtica i es revisen els seus informes anteriors. Els resultats demostren un perfil més agreujat de B en les tasques de ToM. En la línia d’estudis anteriors, es conclou que les tasques d’avaluació de ToM i pragmàtica sí que contribueixen a millorar el diagnòstic dels dos casos. | ca_CA |
dc.format.extent | 56 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Theory of Mind | ca_CA |
dc.subject | Autistic spectrum disorder | ca_CA |
dc.subject | Specific language disorder | ca_CA |
dc.title | Ajuden les tasques de la teoria de la ment i pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d'Asperger? | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Master Universitari en Psicopedagogia [234]
SAW020, SAW021, SAW022, SAW023