Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorAndrés Roqueta, Clara
dc.contributorUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.contributor.authorMartí Tugal, Irene
dc.date.accessioned2014-01-31T07:48:27Z
dc.date.available2014-01-31T07:48:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/81586
dc.description.abstractA partir del debat existent sobre la confusió entre els trastorns que presenten dèficits comunicatius, com són aquells del continu del Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn Específic del Llenguatge (TEL), les investigacions més actuals es basen en les tasques de teoria de la ment i pragmàtica per intentar explorar la comprensió dels estats mentals per part d’aquests xiquets i xiquetes i, així, poder discriminar el Trastorn de l’Espectre Autista de la resta de trastorns. Amb aquest treball es pretén comprovar si les tasques de teoria de la ment i pragmàtica ajuden a diferenciar els diagnòstics de Trastorn Pragmàtic del Llenguatge (TPL) i Síndrome d’Asperger (SA), ja que són propers en el continu esmentat pel que fa a la simptomatologia que manifesten en edat infantil. Es presenta un estudi sobre dos casos, una xiqueta de 7 anys amb possible TPL (cas A) i un xiquet de 8 anys amb possible SA (cas B), als quals se’ls administren diferents tasques de teoria de la ment i pragmàtica i es revisen els seus informes anteriors. Els resultats demostren un perfil més agreujat de B en les tasques de ToM. En la línia d’estudis anteriors, es conclou que les tasques d’avaluació de ToM i pragmàtica sí que contribueixen a millorar el diagnòstic dels dos casos.ca_CA
dc.format.extent56 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectTheory of Mindca_CA
dc.subjectAutistic spectrum disorderca_CA
dc.subjectSpecific language disorderca_CA
dc.titleAjuden les tasques de la teoria de la ment i pragmàtica en la diferenciació de xiquets amb trastorn pragmàtic del llenguatge i síndrome d'Asperger?ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem