La modificació de la conducta en l'Asperger
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
La modificació de la conducta en l'AspergerAutoría
Tutor/Supervisor
Francisco Amat, Andrea; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2013Resumen
Aquest treball està basat en un alumne diagnosticat amb la síndrome d’Asperger.
L’alumne té sis anys i està escolaritzat en el centre d’educació primària Jaume I de Castelló. A causa del trastorn, l’alumne presenta ... [+]
Aquest treball està basat en un alumne diagnosticat amb la síndrome d’Asperger.
L’alumne té sis anys i està escolaritzat en el centre d’educació primària Jaume I de Castelló. A causa del trastorn, l’alumne presenta una sèrie de conductes disruptives que dificulten la seua qualitat de vida.
Aquest treball fa referència a un xicotet projecte d’investigació-acció d’una d’aquestes múltiples conductes disruptives que l’alumne realitza, alçar la camisa o la falda dels xiquets.
L’objectiu que em vaig plantejar des d’un primer moment era reduir aquesta conducta que provocava malestar social, entre el professorat i sobretot entre els companys de l’escola.
Gràcies a l’etapa d’observació em vaig donar compte de la freqüència que realitzava la conducta per tal d’elaborar un bon pla d’intervenció. Per aquest motiu, per a la intervenció vaig utilitzar dues tècniques, la història social i el sistema d’economia de fitxes.
Al llarg d’aquesta intervenció, feia un seguiment diari mitjançant una graella de control on utilitzava dos tipus de gomets: verd i roig. El gomet verd el col·locava l’alumne quan no realitzava la conducta durant tot un dia sencer, i un gomet roig quan sí feia la conducta.
Gràcies a aquestes dues tècniques, la conducta es va reduir al màxim, fins al punt que l’última setmana d’intervenció la conducta no va estar present en cap moment.
Per tant, podem afirmar que la intervenció que vaig plantejar va donar l’èxit esperat i la conducta es va reduir en el temps considerablement. Això significa que l’objectiu que em vaig plantejar en un primer moment és va complir. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de màster corresponent al Màster en Psicopedagogia
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess