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dc.contributor.authorGarcía-Marzá, Domingo
dc.date.accessioned2013-06-26T15:28:00Z
dc.date.available2013-06-26T15:28:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0212-0585
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/68303
dc.description.abstractThe concept of responsibility gives rise to a strange situation when it comes to understanding what we are talking about. That which is first of all understood to be a commitment of the enterprise with society, that is, as a demand for justice (which arouses jealousy and rejection), is later taken up again firmly as a strategic resource, as an instrument at the service of efficiency and economic profit. Yet, somewhere along the line it has lost all its power to change and innovate. This situation had already come about with other normative-type concepts, such as the case of participation in the enterprise. In the middle of the economic crisis, the same thing has happened to the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). For many of the groups of stakeholders that make up the enterprise, little or nothing at all can be expected of the social responsibility of the enterprise other than a “washes even whiter”, or worse still, other than a justification of situations that are morally unjustifiable.
dc.description.abstractCon el concepto de responsabilidad, se da una situación cur iosa a la hora de entender de qué estamos hablando: aquello que primero se entiende como un compromiso de la empresa con lasociedad, como una exigencia de justicia -provocando recelos y también rechazos-, se retoma después con toda firmeza como un recurso estratégico, como un instrumento al servicio de laeficacia y del beneficio económico. Sin embargo, por el camino ha perdido toda su fuerza de cambio y de innovación. Esta situación ya se había producido con otros conceptos de tipo normativo,como es el caso de la participación en la empresa . En plena crisis económica, al concepto de Responsabilidad Social de las Empresas (RSE) le ha ocurrido lo mismo. Para muchos de los grupos de intereses que componen la empresa, poco o nada cabe esperar hoy de la responsabilidad socialde la empresa si no es un " lava más blanco", peor aún, si no es una justificación de situaciones moralmente injustificables.
dc.format.extent10 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherInstitució Alfons el Magnánimca_CA
dc.relation.isPartOfDebats. 2012 , Nº 116ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.titleÉtica de la empresa: Un marco ético para la responsabilidad social de la empresaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.alfonselmagnanim.com/debats/index.htmca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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