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dc.contributor.authorMartín Núñez, Marta
dc.date.accessioned2013-05-24T11:46:40Z
dc.date.available2013-05-24T11:46:40Z
dc.date.issued2012-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/64340
dc.description.abstractToday, it is still not easy to analyse a videogame. As the first official university studies focused specifically on the field slowly get under way while struggling to overcome the compartmentalisation of knowledge, a number of studies have been conducted by researchers from different disciplines, such as computer science, design, sociology, psychology, narratology, communication, and so on. Indeed, videogames attract everyone’s attention because they are probably the richest cultural product we can find today and are the driving force behind the cultural industry that has emerged with the greatest impact on the contemporary audiovisual entertainment scenario. Nevertheless, despite the distance already covered, it still lacks a solid theoretical foundation of its own which researchers can take as the basis on which to examine its nature in greater depth.
dc.description.abstractHoy en día, todavía no resulta fácil analizar un videojuego. Mientras los primeros estudios universitarios oficiales específicos en el campo se abren paso tímidamente al tiempo que luchan contra el compartimentalismo del saber, numerosos investigadores han abordado su estudio desde diferentes disciplinas —como la informática, el diseño, la sociología, la psicología, la narratología, la comunicación, etc.—. Y es que el videojuego llama la atención de todos porque probablemente sea el producto cultural más rico que podemos encontrar en la actualidad y, ciertamente, empuja la industria cultural que ha irrumpido con más fuerza en el panorama del entretenimiento audiovisual contemporáneo. No obstante, pese al recorrido que ya acumula, aún carece de una base teórica sólida y propia sobre la que los investigadores puedan apoyarse para profundizar en su naturaleza
dc.format.extent2 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherFilmoteca Generalitat Valencianaca_CA
dc.relation.isPartOfArchivos de la Filmoteca, nº 70, Octubre 2012ca_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectvideo gameca_CA
dc.subjectLanguageca_CA
dc.subjectcultural industryca_CA
dc.subjectplayful approachca_CA
dc.subjectinteractivityca_CA
dc.titleJugar un texto. [ressenya]. El lenguaje videolúdico. Análisis de la significación del videojuego. OLIVER PÉREZ LATORRE. Laertes, 2012.ca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.archivosdelafilmoteca.com/index.php/archivos


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