Mostrar el registro sencillo del ítem
L'educació durant i després de la dictadura
dc.contributor.author | Richart González, Candela | |
dc.contributor.other | Martí-Puig, Manuel | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura | |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T11:06:02Z | |
dc.date.available | 2023-07-12T11:06:02Z | |
dc.date.issued | 2023-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/203232 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2022/2023 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present treball, es troba enquadrat dins d’un procés d’investigació sobre l'evolució de la educació durant i després de la dictadura franquista, moment en el que va néixer Josefina Monferrer. S’investiga sobre els mètodes educatius i models d’ensenyança desenvolupats en els inicis de la seua etapa escolar, moments difícils per a la societat, que va estar 35 anys baix un règim dictatorial. L’escola es converteix en un espai de referència per a la promoció d’un model educatiu tradicional i autoritari que condiciona i estereotipa l’aprenentatge dels xiquets i xiquetes i també la forma d’entendre el mon. Fina, protagonista d’aquesta investigació, permet fer un breu recorregut sobre l’educació en aquest context històric i conèixer, a més, la part invisible d’aquesta etapa. Les vivències personals s’han recollit mitjançant una història de vida, per tant, s’ha utilitzat una metodologia biogràfic-narrativa; per al que s’ha elaborat un apartat de resultats on es mostren les cites concretes que relaten les vivències personals de Fina, sent contextualitzades en el moment històric per conèixer una part de la història educativa durant i després de la dictadura. | ca_CA |
dc.description.abstract | This work is framed within a research process on the evolution of education during and after Franco's dictatorship, when Josefina Monferrer was born. Research is done on the educational methods and teaching models developed at the beginning of her school years, difficult times for the society, which was 35 years under a dictatorial regime. The school became a space of reference for the promotion of a traditional and authoritarian educational model that conditioned and stereotyped the children's learning and also the way of understanding the world. Fina, the protagonist of this research, allows us to take a brief look at education in this historical context and also to get to know the invisible part of this stage. The personal experiences have been collected by means of a life history, therefore, a biographical-narrative methodology has been used; for which a section of results has been elaborated where the concrete quotations that relate the personal experiences of Fina are shown, being contextualized in the historical moment to know a part of the educational history during and after the dictatorship. | ca_CA |
dc.format.extent | 58 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | ca_CA |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | Historia de vida | ca_CA |
dc.subject | investigació qualitativa | ca_CA |
dc.subject | educació i franquisme | ca_CA |
dc.subject | Life history | ca_CA |
dc.subject | qualitative research | ca_CA |
dc.subject | education and Francoism | ca_CA |
dc.title | L'educació durant i després de la dictadura | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840