Jocs i TICs com eines per millorar la psicomotricitat i la coordinació a l’aula de música
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Jocs i TICs com eines per millorar la psicomotricitat i la coordinació a l’aula de músicaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ortells Agramunt, Joaquín; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2022-06-30Editor
Universitat Jaume IResumen
La música és un element protagonista i de vital importància al desenvolupament de
l’ésser humà. A l’escoltar-la, es produeixen reaccions dins i fora del cos provocant la interacció
amb ella. Aquestes interaccions ... [+]
La música és un element protagonista i de vital importància al desenvolupament de
l’ésser humà. A l’escoltar-la, es produeixen reaccions dins i fora del cos provocant la interacció
amb ella. Aquestes interaccions contribueixen al desenvolupament de l’aparell psicomotor dels
xiquets/es i, de manera recíproca, es facilita l’aprenentatge de diferents aspectes del llenguatge
musical com les qualitats del so. A més, l’aprenentatge vivencial basat en les experiències de
l’alumnat aporta significativitat a l’educació, ja que permet que els xiquets/es s’involucren
completament en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
Al present Treball Final de Grau es mostra una intervenció educativa a l’aula de Educació Musical
basada en el moviment i l’aprenentatge actiu. Aquesta ha sigut dissenyada en base a l’aplicació
de diferents pedagogies actives de teòrics com Jaques-Dalcroze i Willems. Pretén treballar la
psicomotricidad i la coordinació a diferents nivells en l’alumnat de tercer curs d’Educació Primària,
encaminant les accions educatives a millorar i/o preparar a l’alumnat per a la pràctica instrumental
i millorar la sincronia del grup. Per últim, de manera complementaria, es pretén establir una relació
entre els jocs i les cançons tradicionals amb l’ús de les Tecnologies de la Informació i la
Comunicació, per tal de fusionar ambdós elements i aconseguir una educació reciclada al s. XXI. [-]
La música es un elemento protagonista y de vital importancia en el desarrollo del ser
humano. Al escucharla, se producen reacciones dentro de y fuera del cuerpo provocando la
interacción con ella. Estas interacciones ... [+]
La música es un elemento protagonista y de vital importancia en el desarrollo del ser
humano. Al escucharla, se producen reacciones dentro de y fuera del cuerpo provocando la
interacción con ella. Estas interacciones contribuyen al desarrollo del aparato psicomotor de los
niños/se y, de manera recíproca, se facilita el aprendizaje de diferentes aspectos del lenguaje
musical como las cualidades del sonido. Además, el aprendizaje vivencial basado en las
experiencias del alumnado aporta significatividad a la educación, puesto que permite que los
niños/as se involucren completamente en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
En el presente Trabajo Final de Grado se muestra una intervención educativa en el aula de
Educación Musical basada en el movimiento y el aprendizaje activo. Esta ha sido diseñada en
base a la aplicación de diferentes pedagogías activas de teóricos como Jaques-Dalcroze y
Willems. Pretende trabajar la psicomotricidad y la coordinación en diferentes niveles en el
alumnado de tercer curso de Educación Primaria, encaminando las acciones educativas a mejorar
y/o preparar al alumnado para la práctica instrumental y mejorar la sincronía del grupo. Por último,
de manera complementaría, se pretende establecer una relación entre los juegos y las canciones
tradicionales con el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación, para fusionar
ambos elementos y conseguir una educación reciclada al s. XXI. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018). Codi: MP1840. Curs acadèmic: 2021/2022
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess