Descobrint la diversitat familiar a l’aula d’infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Descobrint la diversitat familiar a l’aula d’infantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Moliner Miravet, Lidón; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-06-15Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball de Final de Grau (TFG) està enfocat al tractament de la diversitat familiar a l’etapa
de l’Educació Infantil. El seu objectiu principal és donar a conèixer-la amb respecte i comprensió,
desenvolupant ... [+]
Aquest Treball de Final de Grau (TFG) està enfocat al tractament de la diversitat familiar a l’etapa
de l’Educació Infantil. El seu objectiu principal és donar a conèixer-la amb respecte i comprensió,
desenvolupant actituds positives cap a tota mena d’estructures familiars i eliminar qualsevol
conducta estereotipada i de discriminació a la diversitat familiar. Primer de tot, es presenta una
anàlisi on s’exposen les causes de l’aparició dels models familiars actuals i una investigació sobre
el lloc que ocupa la diversitat familiar a l’àmbit educatiu, junt amb algunes pautes per atendre-la
adequadament. A continuació, es planteja la implementació d’una proposta d’intervenció per al
treball de la diversitat familiar al CEIP «Pare Vilallonga» de Borriana en la classe de cinc anys.
Aquest programa es distribueix en tres fases en les quals es presenten una sèrie d’activitats que es
caracteritzen per una metodologia lliure i que estan orientades al compliment dels objectius
prèviament marcats. Les activitats, destinades a l’alumnat i els seus familiars, estan organitzades
de manera que permeten obtenir informació sobre què és la diversitat familiar per a l’alumnat,
presentar-los-la, promoure el seu treball a l’aula i reflexionar sobre els aprenentatges i valors
adquirits. Malauradament, la implementació d’aquesta proposta no s’ha pogut dur a terme durant el
període establert a conseqüència de la pandèmia mundial que tan especialment ha afectat al nostre
territori i que ha creat una situació sanitària extraordinària. Finalment, es conclou que és rellevant
conscienciar sobre la diversitat familiar a l’etapa d’Infantil i fomentar la seua inclusió en els principis
educatius amb la finalitat d’atendre les necessitats que aquesta presenta a les escoles. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess