Un viatge cap a la diversitat familiar: proposta didàctica per conscienciar de les diferents realitats familiars
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Un viatge cap a la diversitat familiar: proposta didàctica per conscienciar de les diferents realitats familiarsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Górriz Plumed, Ana Belén; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2019-06-18Editor
Universitat Jaume IResumen
El present TFG exposa una investigació feta sobre la posada en pràctica d’un taller de
sensibilització “Un viatge cap a la diversitat familiar” dut a terme en un centre públic de la localitat de
Castelló. Aquest ... [+]
El present TFG exposa una investigació feta sobre la posada en pràctica d’un taller de
sensibilització “Un viatge cap a la diversitat familiar” dut a terme en un centre públic de la localitat de
Castelló. Aquest taller impartit en una aula d’educació primària es basa a consolidar i ampliar els
coneixements que té l’alumnat sobre la diversitat familiar i aconseguir que tots i totes adquirisquen una
actitud positiva cap a aquesta. També, es tracten les diferents tipologies familiars però especialment el
tipus de família homoparental. Per fer-ho, la proposta didàctica s’ha dividit en dues activitats, la lectura
d’un àlbum il·lustrat i la seua posterior escenificació. L’àlbum il·lustrat elegit ha sigut Tres con Tango i
per representar-lo s’ha utilitzat una tècnica lúdica i motivadora, el Role-playing. Amb aquesta estratègia
es pretén desenvolupar tant habilitats socials com emocionals i sobretot, transmetre l’aprenentatge en
valors promulgant el respecte, la tolerància i l’empatia cap als altres. Una altra característica del taller
ha sigut potenciar el vincle entre la família i l’escola per donar a conéixer diferents realitats familiars.
Finalment, s’han exposat els resultats obtinguts i les conclusions del taller valorant aspectes com la
capacitat d’empatia, la participació i la motivació de l’alumnat durant les sessions, tenint en compte les
limitacions produïdes. [-]
This TFG describes an investigation carried out in a state school in Castellón de la Plana about
an awareness-raising workshop, Un viatge cap a la diversitat familiar. This workshop taught in a
classroom of Primary ... [+]
This TFG describes an investigation carried out in a state school in Castellón de la Plana about
an awareness-raising workshop, Un viatge cap a la diversitat familiar. This workshop taught in a
classroom of Primary Education is based on consolidating and increasing the students’ knowledge about
family diversity and ensuring that everyone acquires a positive attitude towards it. Moreover, it deals
with the different family types, but especially with the homoparental familly. In order to achieve this, the
didactic proposal has been divided into two activities, the reading of an illustrated album and its
subsequent staging, which is Tres con Tango and used a fun and motivating technique, Role-playing,
to perform it. This strategy aims to develop both social and emotional skills and above all, to transmit
the learning of values such as respect, tolerance and empathy towards others. Another feature of the
workshop is to enhance the link between the family and the school to show them different family realities.
Finally, I have presented the results obtained from the conclusive assessments on their ability to
empathize, participate and motivate the students during the sessions. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | taller de sensibilització | educació primària | diversitat familiar | role-playing | aprenentatge en valors | awareness-raising workshop | Primary Education | family diversity | learning values
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess