Recollida de literatura popular per l'Educació Infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Recollida de literatura popular per l'Educació InfantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Monferrer Daudí, Joan Ramon; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2019-06-17Editor
Universitat Jaume IResumen
El següent treball s’ha portat a terme tenint en compte diversos objectius més avant explicats i
desenvolupats, però, principalment, per a despertar el gust per la literatura popular i la nostra
llengua, el valenc ... [+]
El següent treball s’ha portat a terme tenint en compte diversos objectius més avant explicats i
desenvolupats, però, principalment, per a despertar el gust per la literatura popular i la nostra
llengua, el valencià.
Primerament, abans de començar, el que s’ha fet ha sigut fer una replega de mostres de literatura
tradicional de diferents gèneres, per a, posteriorment, escollir els més idonis per a poder aplicarlos d’una manera satisfactòria a l’aula d’Infantil de tres anys de l’escola CEIP Lluís Vives de Xilxes.
Per una part, entrevistant a persones nascudes al municipi de Moncofa i, per una altra, investigant
i buscant informació en diverses pàgines web. Per a això, s’ha tingut en compte els interessos i gustos dels alumnes. En aquest cas, és una
classe on la música i les cançons són del seu grat i, per aquest mateix motiu, les cançons seran el
que més es treballe, seguit de les endevinalles, l’embarbussament i la dita.
També cal destacar que, a pesar de la curta edat de l’alumnat, els resultats obtinguts en aquest
projecte han sigut positius, ja que han gaudit descobrint coses totalment desconegudes, han
treballat l’expressió tant oral com escrita, ha permés ampliar el seu vocabulari, etc.
Per tant, es pot dir que el que ha aportat la literatura popular a l’aula són tot beneficis per a
l’alumnat. [-]
The following work has been carried out taking into account several objectives previously
explained and developed, but, mainly, to arouse the taste for popular literature and our language,
Valencian.
Firstly, before ... [+]
The following work has been carried out taking into account several objectives previously
explained and developed, but, mainly, to arouse the taste for popular literature and our language,
Valencian.
Firstly, before beginning, what has been done has been a collection of samples of traditional
literature of differents genres, to later choose the most suitable to be able to apply them in a
satisfactory way in the classroom three-year-old children’s at the CEIP Lluís Vives de Xilxes.
On the one hand, interviewing people born in the municipality of Moncofa and, on the other hand,
investigating and looking for information on several web pages.
For this, the interests and tastes of the students have been taken into account. In this case, it is a
class where music and songs are of your liking and, for this same reason, the songs will be the
most worked, followed by the riddles, the dumbbell and the saying.
In spite of the young age og the students, the results obtained in this project have been positive,
since they have enjoyed discovering totally unknown things they have worked the oral or written
expression, has allowed to extend their vocabulary, etc.
Therefore, it can be said that what has contribuited popular literature to the classroom is all the
benefits for the students. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess