La música africana com a recurs a l’aula de primària (Mètode BAPNE)
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/184256/TFG_2019_Edo_Barreda_Nerea.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La música africana com a recurs a l’aula de primària (Mètode BAPNE)Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Porta, Amparo; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2019-06-20Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest, es tracta d’un Treball de Fi de Grau, concretament, del Grau de Mestre/a d’Educació Primària en la Universitat Jaume I de Castelló. I a més, forma part de l’especialitat menció de música.
L’educació ha hagut ... [+]
Aquest, es tracta d’un Treball de Fi de Grau, concretament, del Grau de Mestre/a d’Educació Primària en la Universitat Jaume I de Castelló. I a més, forma part de l’especialitat menció de música.
L’educació ha hagut de transformar-se per a adaptar-se als canvis de la societat. La diversitat cultural és part del nostre dia a dia i per això, s’ha inclòs a l’educació molts valors com el respecte a altres cultures, tolerància, pau,...En aquest cas, l’interès s’ha enfocat en treballar l’Educació Intercultural des de l’àrea de música, amb el ritme, el joc i la percussió corporal com a recursos didàctics en l’etapa de l’Educació Primària. La importància que té la música en l’alumnat, en quant al seu desenvolupament global com a persona, la millora del rendiment escolar o en el seu desenvolupament emocional, està demostrada per molts estudis, investigacions i teories de diferents camps. A més, l’exploració corporal i musical suposa un tema d’estudi ampli i necessari per a desenvolupar competències com són la percepció, interpretació, creació e improvisació. De fet, aquest treball compta amb una temàtica general, la música africana, una proposta educativa per a l’Educació Musical per a facilitar la integració de continguts interculturals de manera continua dins de l’aula. Per a introduir aquesta música, s’ha utilitzat la metodologia BAPNE. En aquest cas, s’ha analitzat quines eren les sensacions que transmetia aquest mètode a l’alumnat de 5é d’Educació Primària del col·legi Àgora Lledó de CastellóCom a conclusió, aquest treball pretén crear un alumnat que senta, que expresse i interaccione. Un alumnat que busque i desenvolupe el seu costat més curiós i descobrisca un nou món a través del coneixement d’una manera amena i divertida. [-]
This is a Final Year Project, specifically, it is about Primary Teacher degree at the Jaume I University in Castelló. And it is also part of the music mention speciality.
Education has had to be transformed to adapt ... [+]
This is a Final Year Project, specifically, it is about Primary Teacher degree at the Jaume I University in Castelló. And it is also part of the music mention speciality.
Education has had to be transformed to adapt to society changes. Cultural diversity takes part of our daily lives and for that reason, many values like respect for other cultures, tolerance, peace, etc. have been included in education. In this case, the interest has been focused on working Intercultural Education from the area of music, with rhythm, dance and musical play as didactic resources in Primary Education. The importance of music in students, in terms of their global development as a person, the improvement of school performance or their emotional development, is demonstrated by many studies, research and theories from different fields. In addition, body and musical exploration is a topic of study that is broad and necessary to develop competences like perception, interpretation, creation and improvisation. In fact, this project has a specific subject, African music, an educational proposal for Musical Education to facilitate the integration of intercultural contents continuously in the classroom. The BAPNE methodology has been used to introduce this music. In this case, it analysed what were the sensations that this method transmitted to the 5 Primary Education students of the Àgora Lledó International School. In conclusion, this project aims to create a student who feels expresses and interacts Students who seek and develop their curious side and discover a new world through knowledge in a fun and entertaining way. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: