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dc.contributor.authorIllamola Dausà, Mariona
dc.date.accessioned2019-07-16T11:36:06Z
dc.date.available2019-07-16T11:36:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10256/14596
dc.identifier.issn1138-4026 (versió paper)
dc.identifier.issn1989-5569 (versió electrònica)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/183246
dc.description.abstractIn this Judgement the Court deals, on one hand, with the relationshipbetween jurisdictions, and on the other hand, whether the police identity checks, carriedout in areas near internal borders, are in keeping with Schengen Borders Code. The Courtproceeds to point out, in a casuistry way, the elements which permit to distinguish aborder control over a police check and prevents this last one from having an equivalenteffect. The Court specifies the cases in which admits controls limiting the discretion ofthe States and, with that, it widens the scope of the freedom of movement
dc.description.abstractDans cet arrêt, la Cour de Justice aborde, d’un côté, les rapports entrejuridictions, et, d’un autre côté, si les contrôles policiers d’identité effectués dans deszones proches aux frontières intérieures sont en accord avec le Code Frontières Schengen.La Cour procède à préciser, de manière casuistique, les éléments qui permettent de distinguerune inspection frontalière d’un contrôle policier et évite que ceux-ci aient un effetéquivalent. La Cour précise les cas dans lesquels elle admet des contrôles, en limitantle pouvoir discrétionnaire des États et, avec cela, elle étend la portée de la librecirculation
dc.description.abstractEn la presente sentencia el Tribunal de Justicia aborda por una parte las relaciones entre jurisdicciones, y por otra si los controles policiales de identidad efectuados en zonas próximas a las fronteras interiores son acordes con el Código de Fronteras Schengen. El Tribunal procede a señalar los elementos que permiten distinguir, casuísticamente, una inspección fronteriza de un control policial y evita que éste tenga un efecto equivalente. El Tribunal concreta los casos en los que admite controles limitando la discrecionalidad de los Estados, y con ello, amplia el alcance de la libre circulación
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherRevista de Derecho Comunitario Europeo
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectUnió Europea, Països de la – Fronteres
dc.subjectEuropean Union countries -- Boundaries
dc.subjectLliure circulació de persones -- Unió Europea, Països de la
dc.subjectFreedom of movement -- European Union countries
dc.subjectAcords de Schengen
dc.subjectSchengen Agreement
dc.titleTJUE – Sentencia de 22.06.2010 (Gran Sala), Aziz Melki y Sélim Abdeli, C-188/10 y C-189/10 – "Artículo 67 TFUE – Libre circulación de personas – Supresión de controles en las fronteras interiores – Normativa nacional que autoriza controles de identidad a 20 kilómetros de la frontera"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.relation.isformatofReproducció digital del document publicat a https://recyt.fecyt.es/index.php/RDCE/article/view/39504
dc.relation.ispartofRevista de Derecho Comunitario Europeo, 2012, núm. 41, p. 205-220
dc.relation.ispartofseriesArticles publicats (D-DPU)
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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