Mostrar el registro sencillo del ítem
L’ AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) per a l’Aprenentatge Matemàtic
dc.contributor.author | Aviñó Roda, Ruth | |
dc.contributor.other | Beltrán Fellip, Antonio | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Matemàtiques | |
dc.date.accessioned | 2019-07-01T07:45:13Z | |
dc.date.available | 2019-07-01T07:45:13Z | |
dc.date.issued | 2019-06-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/183063 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP509. Curs: 2018/2019. | ca_CA |
dc.description.abstract | En primer lloc, en aquest treball s’explica en què consisteix l’AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) i es contextualitza la raó d’aquesta proposta de canvi d’enfocament, com sorgeix a Catalunya i s’exposen les avantatges cognitives que aporta el multilingüisme. L’AICLE es basa en adquirir el coneixement de les diferents matèries, en aquest cas de les matemàtiques, i de l’anglès de forma simultània. Per tant aprendre les matemàtiques a través de, en aquest cas, l’anglès. Aprendre, a la vegada, no solament els aspectes relatius a la competència matemàtica, sinó també a tots aquells aspectes relatius a la competència lingüística (comprensió escrita, expressió oral, gramàtica...). Defensa l’aprendre anglès mitjançant l'estudi de les diverses matèries a través de l’anglès, no mitjançant una assignatura exclusiva tractada d'una manera aïllada que sovint requereix de situacions inventades i forçoses, sinó en situacions reals o necessàries, d’interès per al futur de l’alumne. Per tal de poder comprovar com seria aquest tipus d’ensenyament, he dissenyat 4sessions de matemàtiques AICLE, centrades en les necessitats acadèmiques de l'alumne. Es tracta d'un tipus d'ensenyament flexible, basat en un aprenentatge interactiu i autònom i no solament està enfocat a coneixements teòrics sinó a processos i tasques, en els que es treballa la inclusió i la cooperació. Aquesta metodologia és un repte cognitiu per als alumnes, que d'aquesta forma, a més a més de les habilitats matemàtiques, desenvolupen les seues habilitats bàsiques de comunicació interpersonal i la seua competència en el llenguatge cognitiu-acadèmic. La internacionalitat i la multiculturalitat són uns dels principals beneficis. | ca_CA |
dc.description.abstract | First of all, this Master’s Final Work explains what CLIL is (Integrated Learning of Contents and Foreign Languages) and contextualizes the reason for this proposal of change of approach, how does it emerge in Catalonia and the cognitive advantages of multilingualism are exposed. The CLIL is based on acquiring the knowledge of the different subjects, in this case of mathematics, and of English simultaneously. Therefore learn mathematics through, in this case, English. Learn not only aspects related to mathematical competence, but also all aspects related to linguistic competence (written comprehension, oral expression, grammar...). He advocates learning English through the study of various subjects through English, not through an exclusive subject treated in an isolated way that often requires invented and forced situations, but in real or necessary situations, of interest for the future of the student. In order to be able to see how this type of education would be, I have designed 4 sessions of AICLE maths, focused on the student's academic needs. This is a type of flexible teaching, based on interactive and autonomous learning, and not only focuses on theoretical knowledge but also on processes and tasks, in which inclusion and cooperation work. This methodology is a cognitive challenge for students, who, in addition to their mathematical abilities, develop their basic skills in interpersonal communication and their competence in cognitive-academic language. Internationality and multiculturality are one of the main benefits. | ca_CA |
dc.format.extent | 39 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | L’ AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) per a l’Aprenentatge Matemàtic | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809