Com facilitar l’aprenentatge de la Física i Química
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Com facilitar l’aprenentatge de la Física i QuímicaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Badenes March, José Antonio; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2018-07-17Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa seguint la normativa de la Universitat Jaume I per al Màster Universitari en Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, ... [+]
Aquest Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa seguint la normativa de la Universitat Jaume I per al Màster Universitari en Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes.
Aquesta experiència s’ha realitzat en alumnes de quart d’ESO de l’IES Francesc Tàrrega de Vila-real i s’ha dut a terme durant 8 sessions relacionades amb el tema La matèria, concretament amb els continguts dels Models atòmics i el Sistema Periòdic.
En aquest TFM s’utilitza la tècnica d’investigació-acció per a dur a terme una àrea de millora a l’aula. Es vol facilitar l’aprenentatge de l’assignatura de Física i Química i per a això es proposa un canvi en el procés d’ensenyament-aprenentatge, on es passa de les classes expositives tradicionals a classes explicatives mitjançant Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a partir d’una pàgina web creada per a dur a terme aquest treball i fent activitats grupals a classe. En aquest treball es destaca l’elaboració d’un qüestionari reflexiu que fomenta l’autonomia d’estudi dels alumnes.
Respecte a l’avaluació d’aquest pla d’acció es fa a partir de diferents tècniques de recollida d’informació. S’utilitza una triangulació múltiple on estan involucrats diferents fonts (investigador, alumnes i professora), moments (abans de començar el pla d’acció i un cop finalitzat) i instruments (diari de l’investigador, qüestionaris reflexius dels alumnes i observació de la professora titular de l’assignatura).
Els resultats obtinguts en aquest treball, tenint en compte els indicadors d’avaluació, mostren una percepció de millora en el procés d’ensenyament-aprenentatge en els alumnes que indica que si que es facilita l’aprenentatge de l’assignatura de Física i Química. A més a més, els canvis introduïts a l’aula amb la nova metodologia aplicada han augmentat la participació activa dels alumnes en classe. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess