El pensament computacional a través de la robòtica educativa
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El pensament computacional a través de la robòtica educativaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Valdeolivas Novella, María Gracia; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
L’educació és l’eina fonamental per a canviar el món i tots som capaços d’aprendre si ens ho
proposem i tenim motivació per fer-ho, independentment de l’edat i dels coneixements previs
adquirits. És per aquest motiu ... [+]
L’educació és l’eina fonamental per a canviar el món i tots som capaços d’aprendre si ens ho
proposem i tenim motivació per fer-ho, independentment de l’edat i dels coneixements previs
adquirits. És per aquest motiu que, com a docents, hem d’intentar lluitar per avançar i aprendre en
la nostra professió, perquè ser docents en aquesta societat canviant ens fa estar actualitzats i en
formació constant.
Actualment, és molt important incorporar les TICs als centres docents com una nova eina a l’aula,
ja que tenen un valor imprescindible i un impacte molt positiu en les generacions presents i futures
d’aquesta era digital. Així doncs, la competència digital, incorporada en el Decret 38/2008, és una
part necessària en l’educació actual i ha d’estar sempre present, perquè té una rellevància per a
tot ciutadà que viu en societat. I és per això que es vol arribar a les TACs, utilitzant ferramentes
tecnològiques per a futurs aprenentatges.
Durant l’estada en pràctiques s’ha dut a terme una investigació per poder investigar si els infants
del segon cicle d’infantil, més concretament els de 5 anys, són o no capaços d’exercitar el
pensament computacional a través de la robòtica educativa. I per poder comprovar-ho, se’ls ha
proposat als alumnes un repte robòtic que comprén 7 nivells diferents i en el qual l’eina fonamental
és el llenguatge de programació, materialitzat a través del robot Bee-Bot.
Per poder dur a terme el repte robòtic, hi ha hagut un treball d’esforç i constància per part de
l’alumnat al llarg de les setmanes. Durant aquest temps s’ha treballat amb diferents materials
sobre distintes àrees curriculars, però sempre amb l’objectiu principal de treballar el pensament
computacional a través de la robòtica educativa. Seran capaços tots els alumnes de superar el
repte robòtic proposat? Aprendran a treballar el llenguatge de programació? [-]
Education is the fundamental tool for changing the world and we are all capable and motivated to
learn if we set out to do so, regardless of age and previous knowledge acquired. It is for this
reason that, as teachers, ... [+]
Education is the fundamental tool for changing the world and we are all capable and motivated to
learn if we set out to do so, regardless of age and previous knowledge acquired. It is for this
reason that, as teachers, we have to try to fight to advance and learn in our profession, because
being teachers in this changing society means that we are updated and in constant training.
Nowadays, it is very important to incorporate ICTs in schools as a new tool in the classroom, since
they have an essential value and a very positive impact on present and future generations of this
digital age. Thus, digital competence, incorporated in Decree 38/2008, is a necessary part of today's education and must always be present, because it is relevant for all citizens living in
society. And that is why we want to reach ACTs, using technological tools for future learning.
During the internship, research has been carried out to investigate whether or not children in the
second cycle of infancy, more specifically those aged 5, are capable of exercising computational
thinking through educational robotics. And to prove it, the students have been offered a robotic
challenge that includes 7 different levels and in which the fundamental tool is the programming
language, materialized through the Bee-Bot robot.
In order to carry out the robotic challenge, there has been a lot of hard work and perseverance on
the part of the students over the weeks. During this time, we have worked with different materials
on different curricular areas, but always with the main objective of working on computational
thinking through educational robotics. Will all students be able to overcome the proposed robotic
challenge? Will they learn to work with the programming language? [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Repte robòtic | competència digital | pensament computacional | robòtica educativa | llenguatge de programació | Robotic challenge | digital competence | computational thinking | educational robotics | programming language
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: