Mostrar el registro sencillo del ítem
El tractament del bullying en la literatura infantil i juvenil
dc.contributor.author | Ayza Martín, Alba | |
dc.contributor.other | Martínez Rubio, José | |
dc.date.accessioned | 2018-12-10T08:53:09Z | |
dc.date.available | 2018-12-10T08:53:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/177955 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018 | ca_CA |
dc.description.abstract | El bullying o assetjament escolar és un greu problema que succeeix en l’entorn escolar i provoca accions negatives contra una persona per part dels seus iguals al llarg del temps. Aquest pot produir efectes molt negatius si no es regula o s’actua en el moment adequat i per tant, hauríem de tenir en compte tant els/ les mestres com pares i mares, tots els recursos que tenim a l’abast. El document present mostra a partir de l’anàlisi de quatre contes, la validesa d’aquest recurs que ens ofereix la nova Literatura Infantil i Juvenil per tal d’acabar amb el bullying a les escoles. Després de la lectura d’aquests, s’ha procedit a resumir i extraure tots aquells aspectes que ens permeten saber si aquesta ferramenta podria servir per tal de fer fi a l’assetjament escolar. En aquest punt s’ha intentat trobar la intensitat en la que es tracta el tema, el significat que ens proporcionen les imatges, els rols dels personatges i la seua similitud amb la realitat, per tal d’acabar amb una conclusió que permet veure que en alguns casos es tracta d’una ferramenta molt potent per sí mateixa i en altres caldria un treball molt intens darrere per arribar a aconseguir els resultats esperats. | ca_CA |
dc.description.abstract | Bullying or school bullying is a serious problem that happens in the school environment. It must be detected, and pulled under control, at the right time to avoid the damage that it could do to the student and the whole scholar context. Teachers and parents have to work together and share them knowledge and resources to prevent the situation or control it. Children’s and Young People’s Literature could be used as a tool to fight bullying and this paper tries to show the validity of this resource. This document is an analysis of four stories related with bullying. We have tried to extract and resume all the aspects about harassment that each story shows and can be used by teachers and parents. For the analysis we got focused especially in the next details: Harassment intensity, the proximity of the roles to the reality and the meanings of the images provided by the stories. Our conclusion shows that “Children’s and Young People’s Literature” could be a very powerful tool for itself but needs a personal support behind to be totally efficient. | ca_CA |
dc.format.extent | 18 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | Licencia CC-BY-NC-SA | ca_CA |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Bullying | ca_CA |
dc.subject | Assetjament Escolar | ca_CA |
dc.subject | Entorn Escolar | ca_CA |
dc.subject | Recurs | ca_CA |
dc.subject | Literatura Infantil i Juvenil | ca_CA |
dc.subject | Bullying | ca_CA |
dc.subject | School Bullying | ca_CA |
dc.subject | School Environment | ca_CA |
dc.subject | Resource | ca_CA |
dc.subject | Children’s and Young People’s Literature | ca_CA |
dc.title | El tractament del bullying en la literatura infantil i juvenil | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1154]
MI1040; MI1840