Vinculant-se al territori: l’aps i la participació comunitària. estudi de cas en una escola rural
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Vinculant-se al territori: l’aps i la participació comunitària. estudi de cas en una escola ruralAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sales Ciges, Auxiliadora; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2018-10-22Editor
Universitat Jaume IResumen
The
school
opening
to
the
community
is
considered
essential
in
order
to
cover
its
social
needs
and
to
favour
its
democratization.
This
study,
carried
out
in
an
Associated
Rural
School
( ... [+]
The
school
opening
to
the
community
is
considered
essential
in
order
to
cover
its
social
needs
and
to
favour
its
democratization.
This
study,
carried
out
in
an
Associated
Rural
School
(CRA),
is
intended
to
find
out
what
the
perception
of
the
community
about
a
Service
Learning
(ApS)
project
is
to
improve
the
school
and
also
to
know
about
their
participation
in
it.
It
is
a
qualitative
case
study
that
collects
the
vision
of
two
mothers,
the
tutor,
the
councilor
of
education,
the
students
of
the
sixth
form
class,
a
neighbor
and
two
students
of
the
Universitat
Jaume
I
(UJI),
through
the
technique
of
the
interview,
the
observation
and
documentary
analysis.
The
results
show
discrepancies
between
the
ApS
methodology
and
a
more
traditional
one
and
a
minor
participation
of
the
educational
community.
In
conclusion,
the
ability
of
the
ApS
to
link
the
school
with
organized
agents
of
the
territory
is
confirmed,
as
long
as
the
school
has
a
school
culture of openness to the community [-]
L’obertura
de
l’escola
a
la
comunitat
educativa
es
considera
essencial
per
a
poder
cobrir
les
necessitats
socials
que
aquesta
té
i
per
afavorir
la
seua
democratització.
En
aquest
estudi,
... [+]
L’obertura
de
l’escola
a
la
comunitat
educativa
es
considera
essencial
per
a
poder
cobrir
les
necessitats
socials
que
aquesta
té
i
per
afavorir
la
seua
democratització.
En
aquest
estudi,
realitzat
a
l’aula
de
sisè
d’un
dels
dos
aularis
d’un
Col·legi
Rural
Agrupat
(CRA),
es
pretén
conèixer
quina
és
la
percepció
de
la
comunitat
envers
un
projecte
d’Aprenentatge
Servei
(ApS)
de
millora
de
l’escola
que
es
du
a
terme
a
la
classe
i
respecte
la
seua
participació
dins
del
mateix.
Es
tracta
d’un
estudi
de
cas
qualitatiu
que
arreplega
la
visió
de
dos
mares,
la
tutora,
la
regidora
d’educació,
l’alumnat
de
l’aula
de
sisè,
una
veïna
i
dos
alumnes
de
la
UJI,
a
través
de
la
tècnica
de
l’entrevista,
l’observació
i
l’anàlisi
documental.
Els
resultats
mostren
discrepàncies
entre
la
metodologia
de
l’ApS
i
una
més
tradicional
i
una
participació
secundària
de
la
comunitat
educativa.
Com
a
conclusió,
es
confirma
la
capacitat
de
l’ApS
per
a
vincular
l’escola
amb
agents
organitzats
del
territori,
sempre
i
quan
l’escola
tinga
una
cultura
escolar d’obertura a la comunitat. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW021. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: