Listar EDE_Articles por autoría "d7faaab1-5b0d-46ff-8da9-e874e37ea748"
Mostrando ítems 1-18 de 18
-
A Mixed Methods Study to Examine the Influence of CLIL on Physical Education Lessons: Analysis of Social Interactions and Physical Activity Levels
Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús Frontiers Media (2020-03-27)Physical Education is often selected for applying multilingual initiatives through the use of a content and language integrated learning (CLIL) approach. However, it is still unclear whether the introduction of such an ... -
Alcance del aprendizaje-servicio en la formación inicial docente de educación física: una aproximación metodológica mixta
Capella-Peris, Carlos; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF) (2020)Esta investigación compara el desarrollo de la competencia docente, del alumnado en didáctica de la educación física (n = 96), a través de dos modalidades de intervención de un mismo programa de aprendizaje-servicio. El ... -
Aprendizaje Servicio en la formación inicial docente de Educación Física: Análisis de una propuesta en el contexto norteamericano
Capella-Peris, Carlos; Cosgrove, Mary Margaret; Pallarès Piquer, Marc; Santágueda-Villanueva, María Universidad de Granada (2019)This study examines the effects of a Service Learning (SL) project on Social Entrepreneurship Competency (SEC) in Physical Education pre-service teachers. This is a mixed methods study that uses methodological triangulation. ... -
Aprendizaje-servicio y motricidad en la formación inicial docente: una apuesta educativa inclusiva
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús Generalitat de Catalunya. Departament de la Presidència. Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC) (2023-04-01)La diversidad presente en las aulas requiere que el profesorado esté preparado para dar una respuesta educativa adecuada a todo el alumnado. No obstante, en el ámbito de la educación física, el profesorado no se siente ... -
Aprenentatge-servei i motricitat en la formació inicial docent: una aposta educativa inclusiva
Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús Institut Nacional d´Educació Física de Catalunya (INEFC) (2023)La diversitat present a les aules requereix que el professorat estigui preparat per donar una resposta educativa adequada a tot l’alumnat. No obstant això, en l’àmbit de l’educació física, el professorat no se sent ... -
Bilingual physical education: the effects of CLIL on physical activity levels
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Capella-Peris, Carlos Taylor & Francis (2019-07)Physical education (PE) is often the subject chosen for applying multilingual initiatives based on content and language integrated learning (CLIL). Some research literature (Lynott, F. J. 2008. “Integrating Other Subject ... -
Development and Validation of a Scale to Assess Social Entrepreneurship Competency in Higher Education
Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús; Martí-Puig, Manuel; Ruiz-Bernardo, Paola Taylor & Francis (2019-01)This paper proposes an instrument to assess social entrepreneurship competency in higher education (SECS). 19 Features of social entrepreneurship competency were identified. The pilot test (n = 497) confirmed the validity ... -
Efectos académicos y personales del aprendizaje-servicio en alumnado de Didáctica de la Expresión Corporal y juegos motores: estudio cualitativo
Chiva-Bartoll, Oscar; Corbatón-Martínez, Raquel; Capella-Peris, Carlos Juan Carlos Muñoz Díaz (2015-09)El presente estudio refleja la experiencia de diez estudiantes del grado de maestro de educación infantil de la Universitat Jaume I de Castellón, en un proyecto de Aprendizaje-Servicio (ApS). El objetivo de la investigación ... -
Efectos de un programa de actividad física integral sobre la motricidad gruesa de niños y niñas con diversidad funcional
Osorio Rivera, Verónica Gabriela; Pallarès Piquer, Marc; Chiva-Bartoll, Oscar; Capella-Peris, Carlos Corporación Universitaria Lasallista (2019)Recientemente, en el Ecuador se e stá sensibilizado sobre la inclusión escolar de niños/as con diversidad funcional. Sin em bargo, la au sencia de esp acios ad ecuados y profesionales preparados ... -
Effects of Service Learning on Physical Education Teacher Education Student's Subjective Happiness, Prosocial Behavior, and Professional Learning
Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Capella-Peris, Carlos; Salvador-Garcia, Celina Frontiers Media (2020-03)Purpose: This study aims to analyze the effects of a service learning (SL) program on the subjective happiness (SH), prosocial behavior (PB), and professional learning (PL) perceptions of Physical Education Teacher ... -
How to Promote Social Entrepreneurship on Urban Education? An Active Learning Implementation
Capella-Peris, Carlos; Cosgrove, Mary Margaret; Salvador-Garcia, Celina; Maravé-Vivas, María Sage (2022-04-13)This paper analyzes the effects of active learning (AL) on the social entrepreneurship (SE) of physical education teacher education students (n = 158) from an Urban School. AL participants applied several strategies including ... -
Innovative Analysis of Service-Learning Effects in PhysicalEducation: A Mixed-Methods Approach
Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar Human Kinetics (2019)Purpose: To compare the development of teaching competency in preservice teachers of physical education (n = 96) through two different modalities of intervention from the same service-learning program. The preservice ... -
Let Us Debate! A Proposal to Promote Social Entrepreneurship in Physical Education Teacher Education
Capella-Peris, Carlos; Chiva-Bartoll, Oscar; Salvador-Garcia, Celina; Maravé-Vivas, María Human Kinetics (2022-07-28)Purpose: To analyze the effects of debates on social entrepreneurship (SE) in physical education teacher education students (n = 38) from an urban university. Participants discussed the role that society, social class, ... -
Motivación de logro para aprender en estudiantes de educación física: Diverhealth
Martín-Moya, Ricardo; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar; Capella-Peris, Carlos Universidad Nacional de San Luis / Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (2018-12-21)El objetivo del estudio es identificar las variaciones motivacionales según la teoría de las metas de logro en 30 estudiantes de Bachillerato (17-18 años), mediante una innovadora intervención denominada “DiverHealth”. Se ... -
Promoción del emprendimiento social y la competencia docente en la aplicación de juegos motores y expresivos utilizando el aprendizaje servicio en Educación Física
Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar; Corbatón-Martínez, Raquel Universitat de Barcelona (2015-05-12)Este documento presenta la experiencia de aprendizaje servicio (ApS) realizada durante el curso 2013-14 en el Grado de Maestro/a de Educación Infantil en la Universitat Jaume I (Castellón, España). En ella el alumnado ... -
Service-Learning and Physical Education in Preservice Teacher Training: Toward the Development of Civic Skills and Attitudes
Maravé-Vivas, María; Gil-Gómez, Jesús; Moliner Garcia, Odet; Capella-Peris, Carlos Human Kinetics (2022-12-31)Purpose: This research analyzes the effects of a Service-learning program on the development of civic attitudes and skills on preservice teachers (n = 98). They provided a direct service of motor sessions aimed at children ... -
Service-learning in physical education teacher education: towards a critical and inclusive perspective
Chiva-Bartoll, Oscar; Capella-Peris, Carlos; Salvador-Garcia, Celina Taylor & Francis (2020-02-28)The purpose of this study was to analyse the impact of service-learning (SL) in physical education teacher education students (PETEs). The PETEs (n = 169) completed one of the editions of a SL program carried out between ... -
El valor pedagógico de un enfoque de la actividad física integral en el envejecimiento activo de la población
Herrera Mor, Emilia; Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos Laboratory of General Pedagogy, QUAPEG (2016-12-01)Los programas de actividad física integral pueden contribuir notablemente a que los adultos mayores experimenten un envejecimiento exitoso. Dichos programas deben estar adaptados a las características, particularidades ...