Participació constructiva de l’alumnat a l’aula: Aplicació del cicle de millora educativa en dos grups d’ESO
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Participació constructiva de l’alumnat a l’aula: Aplicació del cicle de millora educativa en dos grups d’ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Meseguer Costa, Sergio; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalFecha de publicación
2017-11-23Editor
Universitat Jaume IResumen
L'objectiu principal d'aquest pro
jecte és millorar la participa
ció constructiva de
l'alumnat d'ESO a l'aula. L’exposició de les idees i raonaments
dels estudiants faciliten
la seua comprensió de les ... [+]
L'objectiu principal d'aquest pro
jecte és millorar la participa
ció constructiva de
l'alumnat d'ESO a l'aula. L’exposició de les idees i raonaments
dels estudiants faciliten
la seua comprensió de les disciplines científiques. A més, la p
assivitat de l'alumnat
fomenta la pèrdua d'interés i du, per ella mateixa, a una mala
assimilació dels
continguts. En aquest projecte es proposa un procés de millora
educativa basat en el
cicle d’investigació‐acció de tipus pràctic. Les millores que e
s proposen combinen un
canvi comportamental del professo
r amb un canvi metodològic a f
avor d'activitats on
l'estudiant ha d'intervenir i on la participació a classe és vi
sta per l’alumnat com un joc
que al mateix temps l'ajuda a aprendre. La introducció gradual
que proposa aquesta
experiència facilita una transició menys estressant entre la cl
asse expositiva amb
comunicació unidireccional i una classe més oberta, on el profe
ssor s'allunya del centre
de l'activitat. L'aplicació simultània en dos grups permet comp
arar les respostes en les
dues classes, permetent una anàlisi de l'adequació de les activ
itats proposades en
ambients distints. Els indicadors proposats permeten fer una av
aluació robusta dels
resultats, fent visibles els punts forts i febles de l'experièn
cia i facilitant‐ne la millora en
properes aplicacions. Els resultats obtinguts mostren una millo
ra en el grau de
participació en els dos grups, i destaquen el tipus de metodolo
gia utilitzada i l’actitud
del professor com a factors que impulsen a l’alumnat a particip
ar. Per una altra banda,
el comportament de l’alumnat roman un factor negatiu per a part
dels components
d’un dels dos grups, fent necessària la inclusió de dinàmiques
que milloren les
relacions estudiant‐estudiant en
els grups amb comportaments di
sruptius freqüents en
la propera iteració del cicle. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP139. Curs: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: