Millora del desenvolupament dels infants i del benestar dels pares a través del suport familiar en atenció primerenca
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Millora del desenvolupament dels infants i del benestar dels pares a través del suport familiar en atenció primerencaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Mercader Ruiz, Jessica; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2017-11Editor
Universitat Jaume IResumen
La família és clau des del primer moment del naixement del xiquet, per això, des de l’atenció
primerenca és de vital importància centrar-se en els familiars, perquè són ells els primers
observadors directes del ... [+]
La família és clau des del primer moment del naixement del xiquet, per això, des de l’atenció
primerenca és de vital importància centrar-se en els familiars, perquè són ells els primers
observadors directes del desenvolupament dels infants.
El present treball d’investigació acció es realitza en un Centre de Desenvolupament Infantil
i Atenció Primerenca (CDIAT) on es treballa per la inclusió de les famílies al complet i es dóna
un suport individualitzat i centrat en les seues necessitats. Mitjançant una proposta
d’intervenció, es vol aconseguir potenciar el desenvolupament dels xiquets amb dificultats
primerenques a través del suport a la família, així com repercutir positivament en el benestar
d’aquesta a través de la dotació d’estratègies pràctiques per a potenciar el desenvolupament. El
treball es realitza amb dues famílies amb fills que pateixen dificultats primerenques (Trastorn
de l’Espectre Autista i/o prematuritat) amb edats compreses entre 3 mesos i 3 anys. Amb la
col·laboració d’aquestes famílies i el CDIAT, es duu a terme un pre test per a conéixer la línia
base, una intervenció en l'entorn natural de cada família individualitzada i adaptada a les seues
necessitats i un post test per comprovar l'eficàcia de la intervenció. Els resultats evidencien que
l’acció amb la família ha tingut repercussions positives, tant en el benestar dels pares i mares,
com en el desenvolupament dels infants amb necessitats primerenques. Com a conclusió es pot
dir que a través d’un treball molt elaborat, amb una metodologia participativa i coordinat, ha
fet que es puguen complir els objectius plantejats de manera directa. [-]
The family is the key from the first moment of the birth of the child, therefore, from
the early attention is of vital importance to focus on the relatives, bacause they are the first
direct observers of the devel ... [+]
The family is the key from the first moment of the birth of the child, therefore, from
the early attention is of vital importance to focus on the relatives, bacause they are the first
direct observers of the development of the children.
The present work of action research is carried out in an Early Childhood Development
Center (CDIAT) where it is worked for the inclusion of families in full and gives an
individualized support and focused on their needs. Through an intervention proposal, we want
to promote the development of children with early difficulties through the support to the family,
as well as having a positive impact on the welfare of the family through the provision of
practical strategies to enhance development. The work is carried out with two families with
children who suffer early difficulties (Autism Spectrum Disorder and / or prematurity) with
ages between 3 months and 3 years. With the collaboration of these families and the CDIAT, a
pre test is carried out to know the baseline, an intervention in the natural environment of each
individualized family and adapted to their needs and a final test to verify the effectiveness of
the intervention. The results show that the action with the family has had positive repercussions,
both in the well-being of the parents and in the development of the children with early needs.
In conclusion, it can be said that through a very elaborate work, with a participatory
methodology and coordinated work, it has made possible to meet the objectives set out directly. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Psicopedagogia | Máster Universitario en Psicopedagogía | Master's Degree in Educational Psychology | autism | autisme | atenció primerenca | inclusió familiar | optimització evolutiva | suport familiar | prematuritat | early attention | family inclusion | evolutionary optimization | family support | prematurity
Descripción
Treball Final del Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic 2016-2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess