Anàlisi de l'aula CiL d'un CEIP de Castelló
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Anàlisi de l'aula CiL d'un CEIP de CastellóAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Moliner García, Odet; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-07Editor
Universitat Jaume IResumen
El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és un dels trastorns que podem trobar-nos avui
en dia als centres educatius i en la nostra societat en general, atès que ha experimentat
un gran auge en els últims anys gràcies ... [+]
El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és un dels trastorns que podem trobar-nos avui
en dia als centres educatius i en la nostra societat en general, atès que ha experimentat
un gran auge en els últims anys gràcies a un augment en la detecció i el diagnòstic
d’aquest. La major part de l'alumnat amb TEA escolaritzat en centres ordinaris de la
Comunitat Valenciana assisteix a les aules específiques de Comunicació i Llenguatge
(CiL). Aquest treball té com a primer objectiu analitzar l'organització d’una aula CiL d'un
CEIP de Castelló i contrastar el seu funcionament amb les directrius administratives que
les regulen. El segon objectiu pretén conèixer cóm es realitzen les adaptacions d’accés
(AACC) que afavoreixen la participació de l’alumnat de l’aula CiL a les aules ordinàries.
El tercer objectiu està centrat en l'estudi d'un cas, Clara, del qual s'ha realitzar un
seguiment durant el desenvolupament d'un projecte de treball analitzant els factors que
faciliten la seva inclusió a l'aula de referència. La triangulació de la informació recollida
mitjançant les entrevistes a les professionals implicades (psicopedagoga, mestres
especialistes i tutora) i les observacions d'aula ens aporten elements de reflexió sobre
les aules i el cas. Els resultats apunten que la implicació i la coordinació dels
professionals son dos dels factors clau que faciliten o dificulten la inclusió de l'alumnat
TEA als centres ordinaris i les conclusions aborden el rol que juguen les professionals
de l'educació, en particular el psicopedagog/a. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final del Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic 2016-2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess