Eficàcia de les tècniques de modificació de conducta a les aules d’Infantil: L’economia de fitxes com a resposta als problemes de comportament
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Eficàcia de les tècniques de modificació de conducta a les aules d’Infantil: L’economia de fitxes com a resposta als problemes de comportamentAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Mercader Ruiz, Jessica; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2017Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball te com a objectiu principal valorar l’efectivitat de les tècniques de modificació de
conducta sobre els problemes en Educació Infantil, concretament la tècnica de l’economia de
fitxes. És du a ... [+]
El present treball te com a objectiu principal valorar l’efectivitat de les tècniques de modificació de
conducta sobre els problemes en Educació Infantil, concretament la tècnica de l’economia de
fitxes. És du a terme a través de dos eixos, per una part aprofundint en la valoració de les mestres
sobre les tècniques, i per l’altra part aplicant la tècnica d’economia de fitxes en un alumne amb
problemes de conducta en Educació Infantil. Per a determinar la valoració de les mestres, s’ha
realitzati implementat un qüestionari sobre l’eficàcia de les diferents tècniques i en concret sobre
l’eficàcia de la tècnica que posem en pràctica.
Es va plantejar una intervenció, que ha girat al voltant de la tècnica de modificació de conducta de
l’economia de fitxes adaptant-se a les necessitats i l’edat de l’alumne. La intervenció estava
dividida en 15 sessions realitzades durant el mes de juny i cada sessió tenia una durada de 45
min.
Pel que fa als qüestionaris, els resultats han mostrat que les mestres d’educació infantil
entrevistades consideren que les tècniques de modificació de conducta tenen eficacia en
l’aplicació a infantil i que valoren positivament l’aplicació a l’aula de l’economia de fitxes. Respecte
a l’aplicació de la tècnica d’economia de fitxes, els resultats mostren una disminució de les
conductes disruptives que presentava en el pre-test i el post-test.
Concloem el treballamb la idea que les tècniques de modificació de conducta estan present a les
aules en l’actualitat i que serveixen a molts docents per a poder dur a terme la tasca de millorar les
conductes disruptives o augmentar les bones conductes dels alumnes. [-]
The main objective of this work is to evaluate the effectiveness of behavior modification techniques
on problems in Childhood Education, specifically the file economy technique. It is carried out
through two axes, ... [+]
The main objective of this work is to evaluate the effectiveness of behavior modification techniques
on problems in Childhood Education, specifically the file economy technique. It is carried out
through two axes, on the one hand deepening the valuation of the teachers on the techniques, and
on the other hand, by applying the file economy technique in a student with behavior problems in
Infant Education. To determine the teachers assessment, a questionnaire on the effectiveness of
the different techniques has been carried out and implemented, and specifically on the
effectiveness of the technique that we put into practice.
An intervention was considered, which revolved around the behaviour modifying technique by
adapting it to the needs and the age of the students. The intervention was divided into 15 sessions
held during the month of June and each session lasted 45 minutes.
According to the questionnaires, the results have shown that interviewed child education teachers
consider behavior modification techniques to be effective in application to children and that they positively value the application in the classroom of the file economy. In relation to the application of
the file economy technique, the results show a decrease in the disruptive behaviors presented in
the pre-test and the post-test.
We conclude the work with the idea that behavior modification techniques are present in the
classroom these days, and that serve many teachers to be able to carry out the task of improving
disruptive behaviors or increasing the students behaviour [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Conducta | tècniques de modificació de conducta | comportament disruptiu | avaluació | economia de fitxes | Conduct | behaviour modification techniques | disruptive behaviour | evaluation | file economytechnique
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess