Mostrar el registro sencillo del ítem
Treballar per projectes com a proposta alternativa als llibres de text
dc.contributor.author | Chordá Rodrigo, Beatriz | |
dc.contributor.other | Ferrer Ripollés, María Montserrat | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2018-01-31T08:52:11Z | |
dc.date.available | 2018-01-31T08:52:11Z | |
dc.date.issued | 2017-07-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/172512 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017 | |
dc.description.abstract | Tradicionalment l’aprenentatge de les llengües s’ha centrat en la competència lingüística i ha emprat com a instrument del procés d’ensenyament-aprenentatge el llibre de text. Aquest model d’aprenentatge ha quedat desfasat perquè deixa de banda la competència comunicativa ja que l’alumnat aprèn i coneix el codi lingüístic però no l’usa. Es tracta, doncs, de canviar l’instrument i innovar per tal que l’alumnat aprenga a comunicar-se d’una manera efectiva. Són molts els autors a favor d’una nova metodologia que consisteix en l’aprenentatge mitjançant projectes de treball on la llengua s’aprén des del moment en què es té clar que ha d’haver-hi un procés amb una producció final com a objectiu. Amb aquests projectes, l’aprenentatge de l’alumnat passa de ser passiu a convertir-se en participatiu i cooperatiu. Per tant, la proposta que plantegem és abandonar aquest model teòric amb què es treballa des de ja fa molts anys i canviar-lo per un nou model que afavorisca i avance en la competència comunicativa dels nostres alumnes. Per poder treballar per projectes haurem de saber què són, per què es caracteritzen i quines són les pautes que haurem de seguir per engegar-los amb la finalitat d’obtindre uns resultats finals òptims. L’objectiu d’aquest treball és donar resposta a les preguntes anteriors i posar-ne un exemple pràctic i és per això que en l’annex podrem consultar una seqüència didàctica sobre un tipus de text (la notícia), alternativa als llibres de text, que ens pot servir de model per a realitzar diferents projectes. Observarem com es pot aprendre llengua d’una manera participativa, a través de la realització d’activitats específiques les quals ajudaran els alumnes a construir el seu coneixement lingüístic-comunicatiu, i no aprendre llengua d’una manera teòrica com porta fent-se tota la vida. | ca_CA |
dc.format.extent | 41 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | projectes | ca_CA |
dc.subject | seqüència didàctica | ca_CA |
dc.subject | innovar | ca_CA |
dc.subject | tasca | ca_CA |
dc.title | Treballar per projectes com a proposta alternativa als llibres de text | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1461]
MP1040; MP1840